Název: Name: | Nakadžima Ha-25 | Nakajima Ha-25 |
Originální název: Original Name: | ハ25 (ハ35-12) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha, Musashi | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | neznámé množství z celkem 30233 celkem postavených motorů této řady | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1938 | |
Použití: Use: | Nakajima Ki-43-I Kawasaki Ki-45 od sedmého prototypu Kawasaki Ki-48 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 530 kg | 1168 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1472 mm | 4ft 9,95in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1150 mm | 3ft 9,28in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 130 mm | 5,12in |
Zdvih: Stroke: | 150 mm | 5,91in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 27,86 l | 1700.12 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 87 | Gasoline with an octane rating 87 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Dvojitý karburátor Nakadžima s automatickým poměrem směšování v závislosti na stupni plnění. | Nakajima twin choke carburettor, automatic mixture and boost control. |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,2 : 1 | 7,2 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňovým, jednorychlostním, odstředivým kompresorem. | Supercharger: Single-stage single-speed centrifugal. |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 701 kW při 2550 ot/min | 940 bhp at 2550 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový: 701 kW při 2 550 ot/min při plnícím tlaku 0,333 baru. Maximální výkon: 708 kW při 2 500 ot/min v h= 4 200 m při plnícím tlaku 0,2 baru. Ventilový rozvod: OHV Jednalo se o japonský vývoj původního francouzského motoru Gnome-Rhône 14K. Námořní letectvo používalo tuto řadu motorů pod označením Sakae NK1 s mírně odlišnými výkony a vybavením. Armádní letectvo také pokračovalo ve vývoji a motory byly označeny Ha-105 a Ha-115. | Take-off power: 940 hp at 2,550 rpm boosted +4.834 psi. Maximum power output: 950 hp at 2,500 rpm at 13,780 ft, boosted +2,901 psi. Valvetrain: Overhead valve The engine was designed by Nakajima after acquiring a license for the French Gnome-Gnome-Rhône 14K. Nakajima Ha-25 was short Army designation for the initial production version of the Nakajima NK1 radial engine named Sakae. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9 www.enginehistory.org archiv autora |