Ford 6 (nákladní automobil)

Ford 6 (2G8T)a(G8T)


Technické údaje:
Nákladní automobil 4x2
Rok výroby: 1941 (2G8T); 1942 (G8T) Motor: 6-válcový , Objem válců 3700 ccm
Výkon: 6,1 kW (90hp/3300 ot./min;
Délka: 6470 mm, šířka: 2220 (2210) mm, výška: 2240 (2060) mm
Hmotnost: 2620 (3030) kg
Maximální rychlost: 81,5 (77) km / hod.
Spotřeba paliva: 23 l / 100 km


Zdroj: www.autogallery.org.ru


Ford G8T ( "Ford-6"), 4x2, byl zdaleka nejpočetnější 1.5t 4x2 nákladní automobil, dodávaný do SSSR v rámci Lend Lease Act.
Podobně jako u většiny moderních západních vozidel, časté problémy vznikly v souvislosti s nízkou kvatitou ruského paliva.
Zdroj: www.o5m6.de/ford_g8t.
URL : https://www.valka.cz/Ford-6-nakladni-automobil-t81307#297957 Verze : 0
Na př. u 23. lpr jsou nákladní automobily Ford 6 (2G8T) s VPZ č. 37704; č. 5242 zaznamenán v období 1951/52. (Podle Rozkazu velitele 23. lpr je "převzali" jako řidiči svob. Rakušan Josef a voj. Hrdlička Fratišek.)


Zdroj: SpA Olomouc - Fond č. 611 - (TR a DR 1951/52)
"11. letecká základna a její předchůdci" - Svět křídel 2008


Přiložené foto není od 23. lpr, ale je POUZE ILUSTRAČNÍ
Ford 6 (nákladní automobil) - (Foto z vlastní sbírky)

(Foto z vlastní sbírky)
URL : https://www.valka.cz/Ford-6-nakladni-automobil-t81307#298000 Verze : 0

Diskuse

V knize M.Bednáře: Létali jsme se stroji Luftwaffe jsou dvě fotografie z pohřbu pilotů Jelínka a Tomka u elementární pilotní školy Olomouc v roce 1948. Rakve jsou na trupech Arad 396 a taženy Fordy G8T. Jeden má VPZ 32743, u druhého je vidět pouze poslední číslice VPZ, a to 4.
URL : https://www.valka.cz/Ford-6-nakladni-automobil-t81307#323482 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více