Laffly S 15 TOE

     
Název:
Name:
Laffly S 15 TOE Laffly S 15 TOE
Originální název:
Original Name:
Laffly S 15 TOE
Výrobce:
Producer:
Laffly, Asnieres-sur-Seine /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
?
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
5200 kg 11464 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
800 kg 1764 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
4540 mm 14ft 10,74in
Celková šířka:
Overall Width:
1850 mm 6ft 0,82in
Celková výška:
Overall Height:
2450 mm 8ft 0,45in
Světlá výška:
Ground Clearance:
315 mm 1ft 0,4in
Rozvor:
Wheelbase:
1845 mm - 1000 mm 72 ⅝ in - 39 ⅜ in
Rozchod:
Track:
1530 mm - 1.
1540 mm - 2.
1540 mm - 3.
60,24in - 1.
60,63in - 2.
60,63in - 3.
Brzdová soustava:
Braking System:
? ?
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pancéřování:
Armour:
maximálne 7 mm maximum 7 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Hotchkiss typ 486 (vodou chladený zážihový 4-valec objemu 2.312 cm3 s výkonom 44,12 kW (86 x 99,5mm) Hotchkiss type 486 (4 cyl., water cooled, gasoline, 2.312 ccm, 60 HP, (86 x 99,5mm)
Převodovka:
Gearbox:
4+R (x2) 4+R (x2)
Spojka:
Clutch:
? ?
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
142 l 31.24 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
62 km/h 38.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
400 km 248.5 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
50 ° 111 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m 27,6in
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m 23,6in
Výzbroj:
Armament:
1x guľomet MAC 31 ráže 7,5mm 1x machine gun MAC 31 cal. 7,5mm
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Francois Vauvillier - The encyklopedia of French tanks and Armoured vehicles 1914-1940, Histoire & Collections, vydané v roku 2014, ISBN: 978-2-35250-322-4
? - Les Voitures Blindées Laffly S 15 TOE 1934-42, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.76
Jacques Sicard - Les Derniéres Années de Nos AMD TOE, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.80
URL : https://www.valka.cz/Laffly-S-15-TOE-t81488#544615 Verze : 0
V roku 1934 bol vo firme Laffly vyvinutý obrnený automobil kategórie AMD (Automitrailleuse de découverte) v špeciálnej úprave pre použitie vo francúzskych zámorských kolóniách TOE (pour Théâtre d´Opération Extérieur). Firma využila pre stavbu tohoto obrnenca platformu vlastného delostreleckého ťahača Laffly S 15. Na platformu bola namontovaná pancierová nadstavba chrániaca motorový a vodičský priestor. V zadnej časti vznikol plne uzavretý priestor, kde bolo možné prevážať výsadok i materiálové zabezpečenie. Sériové stroje však mali v zadnej časti už len otvorenú korbu, kde sa mohol prepravovať náklad. V prípade potreby sa tam mohol prevážať i nepočetný výsadok. Na strope nadstavby bola umiestnená vežička pologuľatého tvaru, v ktorej bol lafetovaný 7,5 mm guľomet FM 24/29. V pancierovej nadstavbe tvorenej plechmi hrúbky 7 mm boli namontované odklopné pozorovacie a strelecké priezory.
Prototyp bol otestovaný v roku 1934 a následne bol odoslaný k testom do Maroka. Po kladnom hodnotení bola vyrobená malá séria tohoto typu. Objednávky na výrobu zneli na 25 kusov určených pre jednotky v Afrike. Ďalšia objednávka bola na 20 kusov pre koloniálne jednotky. Celkovo teda 45 strojov. Tieto stroje mali slúžiť v afrických krajinách pod francúzskym koloniálnym vplyvom (Alžírsko, Maroko, Čad, Kamerun). Tu stroje slúžili pravdepodobne až do konca 40. rokov 20. storočia.
Minimálne desať kusov slúžilo od 1.1.1944 v 5e RSA, ktorá bola 1.6.1946 pretransformovaná na 1er RSA. V tejto jednotke stroje doslúžili až do roku 1947.


V 6/1941 boli známe počty vozidiel takéto:
1er REC (Maroko): 17 ks
8e RCO (AOF): 4 ks (v roku 1942 10 ks, z toho 6 ks po prestavbách)


Okrem tejto verzie existovala i veliteľská rádioverzia Laffly S 15 R AM.


Po prímerí medzi Francúzskom a Talianskom v 6/1940 boli 4 stroje (imatrikulačné značenie RE 717B - 720B) pridelené talianskej jednotke 12° autoraggruppamento A.S., ktorá stroje požila v rámci vyššej organizačnej jednotky RECAM (Raggruppamento Esplorante del Corpo d´Armata di Manovra) v 11-12/1941 proti britským vojskám. Taliani stroje mierne upravili. Vrchol otočnej vežičky dostal zrezaný tvar, guľomet bol vymenený za taliansky Breda 38 ráže 8 mm. V nákladovom priestore sa vyskytovala lafetácia leteckého 12,7 mm guľometu Breda Safat.


Francois Vauvillier - The encyklopedia of French tanks and Armoured vehicles 1914-1940, Histoire & Collections, vydané v roku 2014, ISBN: 978-2-35250-322-4
Ivo Pejčoch – Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1
Pierre Touzin - Les Véhicules Blindés Francais 1900-1944, vydavateľstvo E.P.A., rok vydania 1979, ISBN : 2-85120-094-1
Francois Vauvillier - Moteurs en Africque 1920-1942, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.77, 6-7/2007
? - Les Voitures Blindées Laffly S 15 TOE 1934-42, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.76
Jacques Sicard - Les Derniéres Années de Nos AMD TOE, Histoire de Guerre, Blindés & Matériel no.80
www.italie1935-45.com
www.chars-francais.net
www.militaryimages.net

Laffly S 15 TOE -


Laffly S 15 TOE -


Laffly S 15 TOE -


Laffly S 15 TOE -


URL : https://www.valka.cz/Laffly-S-15-TOE-t81488#298753 Verze : 8
Talianské stroje


www.italie1935-45.com

Laffly S 15 TOE -


Laffly S 15 TOE -


URL : https://www.valka.cz/Laffly-S-15-TOE-t81488#298754 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více