Název: Name: | Nakadžima Ha-115-II | Nakajima Ha-115-II |
Originální název: Original Name: | 中島 ハ115-II ( ハ 35-32 型. NK1E) | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | 中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha, Musashi | |
Období výroby: Production Period: | XX.XX.1943-XX.XX.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30233 total (all versions Navy Sakae and Army Ha-25 - Ha-115) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | XX.XX.XXXX | |
Použití: Use: | Nakajima Ki-43-IIIa | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 605 kg | 1334 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1630 mm | 5ft 4,17in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1150 mm | 3ft 9,0in |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | ? |
Vrtání: Bore: | 130 mm | 5,12in |
Zdvih: Stroke: | 150 mm | 5,91in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 27,9 l | 1702.56 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín s oktanovým číslem 90 | Gasoline with an octane rating 90 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Dvojité karburatory s automatickým poměrem směšování v závislodti na stupni plnění. | Nakajima twin choke carburettor, automatic mixture and boost control |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,2 : 1 | 7.2 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | přeplňování jednostupňovým dvourychlostním kompresorem | Supercharger: Single-stage two-speed centrifugal type supercharger. |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 845,824 kW při 2800 ot/min | 1134.3 bhp at 2800 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový: 846 kW (1 150 k) při 2 800 ot/min a plnícím tlaku +300 mmHg (0,4 barů). Bojový výkon: I. převod. stupeň kompresoru: 905 kW (1 230 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +250 mmHg (0,333 barů) v h= 2 800 m. II. převod. stupeň kompresoru: 699 kW (950 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +250 mmHg (0,333 barů) h= 6 800 m. Ventilový rozvod: OHV, jeden sací a jeden výfukový na válec. Jednalo se o japonský vývoj původního francouzského motoru Gnome-Rhone 14K. Předchozí verze Ha-25 a Ha-105. Námořnictvo tyto motory používalo pod označením Nakadžima Sakae. | Take-off power 1,134 hp at 2,750 rpm at +5.801 psi. Combat power: 1st stage blowers: 1,213 hp at 2,700 rpm at 9,186 ft at +4.834 psi, 2nd stage blowers: 937 hp at 2,700 rpm 22,310 ft at +4.834 psi. Valvetrain: push rod operated overhead-valve system with 2 valves per cylinder The engine was designed by Nakajima after acquiring a license for the French Gnome-Rhone 14K. |
Zdroje: Sources: | www.enginehistory.org ja.wikipedia.org http://www.j-aircraft.com/faq/A6M.htm archiv autora |