Boeing PW-9D

     
Název:
Name:
Boeing PW-9D Boeing PW-9D
Originální název:
Original Name:
Boeing PW-9D
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.05.1928 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.05.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15 (28-26/40)
První vzlet:
Maiden Flight:
09.08.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1056 kg 2328 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1467 kg 3234 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
7.14 m 23ft 5in
Výška:
Height:
2.49 m 8ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.15 m2 260 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss D-12D o výkonu 324 kW
dvoulistá vrtule
Curtiss D-12D, power 435 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
235 l 62 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
249.4 km/h v 0 m 155 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
199.6 km/h v ? m 124 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4 min do 1524 m 4 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5557 m 18230 ft
Dolet:
Range:
637.3 km 396 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning
2x fixed .30 Browning machine gun, or
1x fixed .30 and 1x .50 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
www.americancombatplanes.com
http://joebaugher.com/usaf_fighters/pw9.html
www.shu-aero.com
URL : https://www.valka.cz/Boeing-PW-9D-t81679#299596 Verze : 0
Poslední PW-9C (27-202) byl před dodáním upraven kvůli testům úprav pro následující verzi, dostal hasící přístroj, pozměněný chladič, brzdy a hmotově vyváženou směrovku z FB-3 (později doplněnou na zbylé sloužící stroje ostatních verzí PW-9). V srpnu 1927 byl otestován na Wright Field (kam se přesunulo zkušební středisko armádního letectva z McCook Field) a 12. srpna bylo objednáno 16 sériových PW-9D. Patnáct strojů bylo dodáno mezi 25. dubnem a 18. květnem 1928, poslední byl ponechán v továrně a po zastavění motoru Curtiss V-1570-1 Conqueror obdržel nové označení, XP-7. Na rozdíl od ostatních PW-9, stroje verze D zůstaly v USA, byly rozděleny mezi 95. a 73. peruť na Kelly Field v Texase. Poslední z nich byl vyřazen v únoru 1934.
Boeing PW-9D -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-PW-9D-t81679#418543 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více