Aero Ae-04

     
Název:
Name:
Aero Ae-04 Aero Ae-04
Originální název:
Original Name:
Aero Ae-04
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1921 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1921
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
670 kg 1477 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
900 kg 1984 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,70 m 25ft 3,14in
Délka:
Length:
5,60 m 18ft 4,46in
Výška:
Height:
2,70 m 8ft 10,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,60 m2 157.15 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
61,7 kg/m2 12.64 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
BMW IIIa, power 182 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225 km/h v ? m 139.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14 min do 5000 m 14 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6361 m 20869 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm 2x .303 Vickers vz. 09 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník

Jedná se o pokračování vývoje Ae-02. Letoun měl opět smíšenou konstrukci (kovová kostra trupu a dřevěná křídla) potaženou plátnem. Na tomto letounu dosáhl pilot Rudolf Polanecký prvního čs. mezinárodního výškového rekordu výkonem 6361 m.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
Email - oprava jmena R. Polaneckeho
URL : https://www.valka.cz/Aero-Ae-04-t8287#23783 Verze : 0
...
Aero Ae-04 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-Ae-04-t8287#26963 Verze : 0
Ae-04 s původně používaným čelním chladičem.
Aero Ae-04 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-Ae-04-t8287#432516 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více