Aero A-211

     
Název:
Name:
Aero A-211 Aero A-211
Originální název:
Original Name:
Aero A-211
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1933 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
880 kg 1940 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1389 kg 3062 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,8 m 41ft 11,93in
Délka:
Length:
8,6 m 28ft 2,57in
Výška:
Height:
3,20 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,50 m2 392.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
38 kg/m2 7.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter Castor o výkonu 177 kW/240 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Walter Castor, power 237 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
195 km/h v ? m 121.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
169 km/h v ? m 105 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
28,18 min do 5000 m 28,18 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
Montáží motoru Walter "Castor" na Aero A-11.105 vznikla v roce 1928 další motorová varianta, která ovšem z počátku nebyla ministerstvem národní obrany objednána. Až po modernizaci v podobě montáže děleného podvozku, lepšího přístrojového vybavení došlo v roce 1932 k objednání 18 ks tohoto letadla. V armáda je používala až do roku 1938.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-211-t8292#23788 Verze : 0
...
Aero A-211 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-211-t8292#26734 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více