Aero A-21

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 397 příspěvků vloženo, 1567 editováno a 262 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Aero A-21

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aero A-21 Aero A-21
    Originální název:
    Original Name:
    Aero A-21
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.192R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1926
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1018 kg 2244 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1328 kg 2928 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,80 m 41ft 11,93in
    Délka:
    Length:
    8,10 m 26ft 6,89in
    Výška:
    Height:
    3,10 m 10ft 2,04in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    36,50 m2 392.88 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    35 kg/m2 7.17 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Breitfeld & Daněk Perun I o výkonu 136 kW/185 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Breitfeld & Daněk Perun I, power 183 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    21,3 min do 3000 m 21,3 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6500 m 21325 ft
    Dolet:
    Range:
    440 km 273.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Antonín Husník

    Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
    Tato verze Aera A-11N sloužila jako noční cvičné letadlo. Základním rozdílem byla montáž dvojího řízení a dvou přistávacích reflektorů pod spodním křídlem.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8301#23797Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8301#26726Verze : 0
    Avatar
    V úpravě pro přistání na sněhu s lyžemi

    Zdroj



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8301#336916Verze : 0
    Avatar
    V letech 1926-27 bylo přestavěno šest kusů Aero A-21 na cvičnou variantu Aero A-125.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8301#164180Verze : 0
    Avatar
    Pokud někdo může předložit nějaký důkaz o této přestavbě prosím poskytněte jej. Trochu zarážejicí na celé věci je, že obě letadla vznikla ve stejný rok, obě měla stejný motor a obě byli cvičná - proč tedy armáda předělávala všech 6 vyrobených kusů A-21 na A-125 ?


    Z J. Fidlerem jakožto autorem zdroje ze kterého Standa vycházel jsem toto konzultoval a asi i jeho by zajímalo zda se najde někdo kdo do tohoto problému vnese trochu více jasno.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8301#249331Verze : 0