Název: Name: | Allison V-1710-81 | Allison V-1710-81 |
Originální název: Original Name: | Allison V-1710-81 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Allison Division - General Motors Corp., Cleveland | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Curtiss P-40M Warhawk Curtiss P-40N Warhawk Curtiss P-40R Warhawk | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 613,2 kg | 1352 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2502 mm | 8ft 2,5in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 744 mm | 2ft 5,28in |
Celková výška: Overall Height: | 1046 mm | 3ft 5,18in |
Vrtání: Bore: | 139,7 mm | 5,5in |
Zdvih: Stroke: | 152,4 mm | 6in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 28,031 l | 1710.56 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 100/130 | Gasoline with Octane Number 100/130 |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor Bendix Stromberg PD-12K6, dvojitý spádový karburátor s automatickou regulaci bohatosti směsi. | Carburation Bendix Stromberg PD-12K6 twin-barrel downdraught carburetor with automatic mixture control. |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,65:1 | 6,65:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňovaný jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem poháněným od klikového hřídele s převodovým poměrem 1 : 9,60 Průměr kompresoru 241,3 mm. | Supercharged: Single-stage, single-speed centrifugal supercharger 1:9,60 gear ratio, 9.5 in diameter. |
Chlazení: Cooling: | přetlakové kapalinové 70% vody a 30% etylenglykolu | liquid-cooled, pressurised, 70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 894.8 kW při 3000 ot/min | 1200 bhp at 3000 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový 894,8 kW (1 217 k) při 3 000 ot/min. a plnicím tlaku 1,744 barů (1 308 mm Hg) bojový 1014,2 kW (1 379 k)v h= 0 m při 3 000 ot/min. a plnicím tlaku 1,930 barů (1 448 mm Hg) bojový 1051,4 kW (1 430 k) v h= 2 896 m, při 3 000 ot/min. a plnicím tlaku 1,930 barů (1 448 mm Hg). nominální 838,9 kW (1 141 k) v h= 4 724 m, při 3 000 ot/min. a plnicím tlaku 1,507 barů (1 130 mm Hg) Ventilový rozvod: OHV, dva sací a dva výfukové pro každý válec, výfukové ventily byly chlazeny sodíkovým jádrem. Pro export byl označen jako Allison V-1710-F20R. | Power output: 1,200 hp at 3,000 rpm and +25.295 psi manifold pressure for take-off 1,360 hp at 3,000 rpm at sea level boosted +27.992 psi for combat power 1,410 hp at 3,000 rpm at 9,500 ft boosted +27.992 psi for combat power 1,125 hp at 3,000 rpm at 15,500 ft boosted +21.857 psi for continuous power. Valvetrain: Two inlet and two exhaust valves per cylinder with sodium-cooled exhaust valves, operated by a single gear-driven overhead camshaft per bank of cylinders. Designation for export Allison V-1710-F20R. |
Zdroje: Sources: | Daniel Whitney, Vee's for Victory!: The Story of the Allison V-1710 Aircraft Engine 1929-1948, Atglen, Pennsylvania, Schiffer Publishing Ltd., 1998. ISBN 0-7643-0561-1 www.flightglobal.com www.unlimitedexcitement.com http://www.lancastermuseum.ca/engine_allison.html www.aviation-history.com https://cs.wikipedia.org/wiki/Allison_V-1710 archiv autora |