Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1083 editováno a 361 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Aero A-26

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aero A-26 Aero A-26
    Originální název:
    Original Name:
    Aero A-26
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1923-DD.MM.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1923-DD.MM.1923
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    23
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1923
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    882 kg 1944 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1196 kg 2637 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,30 m 40ft 4,25in
    Délka:
    Length:
    8,40 m 27ft 6,7in
    Výška:
    Height:
    2,95 m 9ft 8,14in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    38,4 m2 413.33 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    31,2 kg/m2 6.39 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k¨
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    BMW IIIa, power 182 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    158 km/h v ? m 98.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    120 km/h v ? m 74.6 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    37 min do 5000 m 37 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6000 m 19685 ft
    Dolet:
    Range:
    420 km 261 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kulomet Vickers vz.09 ráže 7,7mm (250 nábojů)
    1x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm (300 nábojů)
    1x .303 Vickers vz.09 machine gun, 300 rpg
    1x .303 Lewis vz.15 machine gun, 300 rpg
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník

    Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
    Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I série 26. Původně šlo o letoun určený k podpoře pozemního vojska, ale už v roce 1924 byl odzbrojen a převeden k cvičným letkám. Po vyřazení od armády v druhé polovině dvacátých let byl tento typ používán aerokluby a odbočkami Masarykovy letecké ligy.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8306#23803Verze : 0
    Avatar
    Aero A-26, OK-LIF, v úlohe práškovacieho lietadla na letisku Malacky, 1932.

    zdroj: www.hao.cz


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8306#203719Verze : 0
    MOD