Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 294 příspěvků vloženo, 1320 editováno a 266 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Aero A-29

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aero A-29 Aero A-29
    Originální název:
    Original Name:
    Aero A-29
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.1930 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    9
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.10.1926
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1298 kg 2862 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1677 kg 3697 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,80 m 41ft 11,93in
    Délka:
    Length:
    9,00 m 29ft 6,32in
    Výška:
    Height:
    3,90 m 12ft 9,53in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    36,50 m2 392.88 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    45,7 kg/m2 9.36 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Breitfeld-Daněk Perun II o výkonu 177 kW/240 k, později
    Walter W-IV o výkonu 177 kW/240 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Breitfeld-Daněk Perun II, power 237 hp, later
    Walter W-IV, power 237 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    196 km/h v ? m 121.8 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    47,8 min do 5000 m 47,8 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6700 m 21982 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm
    2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm
    1x .303 Vickers vz.09 machine gun
    2x .303 Lewis vz.15 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Antonín Husník

    Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
    Tento plovákový letoun byl vyvinutý z Aera Ab-11 pro vlekání dělostřeleckých terčů v Boce Kotorské. U pěti kusů vyrobených v roce 1927 byl použit motor Perun II a u čtyř z roku 1930 motor W-IV. Tento typ dodnes drží národní výškový rekord ve své kategorii - 4675 m. Jako plovákový sloužil do roku 1936, kdy byl nahrazen Letovem Š-328V. Následně byly plováky nahrazeny podvozkem a letouny dosloužili v Letecké škole Prostějov.
    target-tug
    Zdroje:
    Sources:
    Kaše, J, Pirič, V. První československá hydroplán Aero A-29, L+K 1992/06.
    Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968.
    Fidler J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8307#23804Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8307#26950Verze : 0