Mikojan-Gurevič SN

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 342 příspěvků vloženo, 1829 editováno a 255 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Mikojan-Gurevič SN

Mikoyan-Gurevich SN / Микоян-Гуревич СН

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mikojan-Gurevič SN Mikoyan-Gurevich SN
    Originální název:
    Original Name:
    Микоян-Гуревич СН
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1953-DD.MM.1953 Moskevský letecký závod č. 155, Moskva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1953-DD.MM.1953
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 konverze MiG-17
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4152 kg 9154 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5620 kg 12390 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,63 m 31ft 7,12in
    Délka:
    Length:
    12,33 m 40ft 5,43in
    Výška:
    Height:
    3,80 m 12ft 5,61in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,60 m2 243.26 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Klimov VK-1A o tahu 26,87 kN Klimov VK-1A, thrust 6041 lb
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1465 l 322 Imp gal / 387 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1158 km/h v 5000 m 719.5 mph in 16404 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,5 min do 10000 m 6,5 min to 32808 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14500 m 47572 ft
    Dolet:
    Range:
    1115 km 692.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x dálkově ovládaný pohyblivý kanon AM-23 ráže 23 mm v přídi, 100 nábojů každý 3x remotely operated flexible 23 mm AM-23 cannon in the nose, 100 rounds each
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim. Mikoyan-Gurevich MiG-17: The Soviet Union's Jet Fighter of the Fifties. Midland Publishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-107-1.
    Якубович, Николай. Первые сверхзвуковые истребители Миг-17 и МеГ-19. Яуза, Москва 2014. ISBN 978-5-699-70410-1.
    Vraný, Jiří; Hurt, Zdeněk. Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17/Hawker Hurricane Mk.I./Spad VII, XII, XIII. Naše vojsko, Praha 1989. ISBN 80-206-0125-2.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/831#565411Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mikojan-Gurevič SN


    Experimentálníl útočné letadlo, verze MiG-17 s postranními vstupy vzduchu. Tím se uvolnila příď a byl získán prostor tři 23mm kanóny, 2 na pravém boku a 1 na levém. Tento kanón byl dálkově řízen a měl proměnlivou elevaci. To mělo usnadnit vzdušný boj - pilot nemusel sledovat cíl celým strojem - bylo to do jisté míry obdobou pohyblivých kulometů z předchozích válek. Celý projekt byl posléze opuštěn, neboť nově zaváděná výzbroj letadel - naváděné rakety - problém řešily účinněji. Postaven 1 kus.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/831#157246Verze : 1
    Avatar
    Ještě malý přídavek z knihy V. Němečka Vojenská letadla. Praha 1979


    Výklopné zbraně předpokládaly, že pilot bude moci letět rovnoběžně s terénem a postřelovat cíle pod sebou. Vzhledem k tomu, že předpokládaná činnost spočívala spíše v útocích na bodové cíle, ukázalo se toto řešení umístění zbraní jako neúčelné. Ovládání zbraní bylo zbytečnou komplikací. Pevné zbraně, zaměřované celým strojem vyhovovaly pro roli stíhače také, pro bitevní úkoly posloužily podvěšené pumy a protizemní rakety.

    pramen: obrazová příloha V. Němeček, Vojenská letedla 4, Naše vojsko, Praha 1979
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/831#157657Verze : 0
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/attack/sn.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/831#565413Verze : 0
    MOD