Aero A-101

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 364 příspěvků vloženo, 1970 editováno a 254 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Aero A-101

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aero A-101 Aero A-101
    Originální název:
    Original Name:
    Aero A-101
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.MM.193R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.MM.193R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    30
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    12.12.1934
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2500 kg 5512 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4260 kg 9392 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    17,00 m 55ft 9,28in
    Délka:
    Length:
    12,09 m 39ft 7,98in
    Výška:
    Height:
    3,86 m 12ft 7,96in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    57,10 m2 614.62 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    76,3 kg/m2 15.63 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Praga Isotta Fraschini Asso 1000 RV o výkonu 588 kW/800 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Praga Isotta Fraschini Asso 1000 RV, power 789 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    265 km/h v ? m 164.7 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    30 min do 4500 m 30 min to 14764 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5600 m 18373 ft
    Dolet:
    Range:
    845 km 525.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    3x kulomet vz. 30 ráže 7,92 mm (720 nábojů) (2x pilotní, 1x pozorovatel)

    600 kg bomb

    fotokamera A-II-30 (případně A-III-30)
    2x fixed 7,92 mm vz. 30 machine gun
    1x flexible 7,92 mm vz. 30 machine gun

    1320 lb of bombs

    camera A-II-30 (or A-III-30)
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    konstruktér: Ing. Antonín Husník designer: Ing. Antonín Husník
    Zdroje:
    Sources:
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8320#23818Verze : 0
    Avatar
    Jednomotorový dvoumístný bombardovací dvojplošník smíšené konstrukce, podvozek záďového typu s ostruhou, motorová varianta Aera A-100. Letoun vznikl na základě požadavku Ministerstva národní obrany, které tak chtělo upotřebit již nakoupené motory.

    Začátkem roku 1937 bylo 28 kusů tohoto typu zgenerálkováno a prodáno Estonsku, které však působilo pouze jako prostředník při jejich prodeji republikánské vládě Španělska. Zhruba polovina těchto letounů byla ukořistěná nacionalistickým letectvem, které je používalo jako cvičné až do poloviny 50. let.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8320#26688Verze : 0
    Avatar
    a z druhé strany (zprava ... vlastně i z leva - republikánská strany fronty Very Happy )


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8320#47218Verze : 0
    Avatar
    Bojové nasazení :
    16ks ve Španělské občanské válce na straně republikánů.
    12ks ve Španělské občanské válce na straně pučistů.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8320#168559Verze : 0
    Avatar
    Vážení,
    na netu se objevily dvě fotografie z leteckého vrakoviště v polském Deblinu po zakončení polsko-německé války v září 1939. Zdá se mi, že na dvou z nich by mohly být záběry Aera A-101. Jak se mohl dostat do Polska? Vím, že na Aeru A-101 č.15 dne 7. června 1939 uprchli z Piešťan do Polska dva slovenští letci. Možná se jedná o tento stroj i když taktické číslo 4 (14?) tomu neodpovídá. Je možné, že Poláci zařadili tento stroj do stavu nějaké cvičné jednotky a taktické číslo přepsali. Ovšem skutečnost, že nepřemalovali výsostné znaky tuto doměnku nepodporuje. Může někdo přidát více informací o tomto konkrétním stroji?




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8320#319925Verze : 0
    MOD