Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 309 příspěvků vloženo, 1205 editováno a 304 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia BH-1 bis

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia BH-1 bis Avia BH-1 bis
    Originální název:
    Original Name:
    Avia BH-1 bis
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1921-DD.MM.1921 Avia, společnost pro opravy a výrobu létadel, Praha-Vysočany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1921
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (konverze BH-1 Exp.)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    20.05.1921
    Osádka:
    Crew:
    1 + 1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    270 kg 595 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    490 kg 1080 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,08 m 33ft 0,85in
    Délka:
    Length:
    5,67 m 18ft 7,22in
    Výška:
    Height:
    2,12 m 6ft 11,45in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    11,50 m2 123.78 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    47 kg/m2 9.63 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnôme Omega o výkonu 36,8 kW/50 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Gnôme Omega, power 49 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    137 km/h v ? m 85.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    120 km/h v ? m 74.6 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7 min do 1000 m 7 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3130 m 10269 ft
    Dolet:
    Range:
    250 km 155.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

    Jednomotorový dvojmístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
    Úprava BH-1 Exp. pro stařičký motor, který používal už Evžen Čihák.

    Historie Zde: Avia B. H. 1 Experimental a Avia B. H.1 bis

    Vytrvalost asi 2 h.
    Endurance approximately 2 hrs.
    Zdroje:
    Sources:
    Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
    V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8327#23825Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8327#27072Verze : 0
    Avatar
    Stručná historie je součástí monografie Avie BH-3 Františka Pavelčíka ve dvojčísle L+K 15-16/2000, str. 99 (1059) - 105 (1065).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8327#274939Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na Davově snímku je B. H. 1bis v podobě, jak byla vystavena na stánku firmy Avia na 2. mezinárodní letecké výstavě v Praze. Coby čerstvý vítěz Okružního letu kolem republiky je vztyčena na pylonech v "letové" poloze, zatímco pod ní, což na Davově výřezu původní fotografie není vidět, je vystaven kompletní trup s podvozkem s ocasními plochami nikdy nedokončené "avietky" B. H. 2. Jejímu dokončení zabránila neexistence vhodného motoru. Předpokládaná úprava motocyklového motoru Indian totiž také nebyla nikdy provedena. Za pozornost stojí i "tradiční" skromná květiniová výzdoba stánku. Jak píše Pavel Beneš ve svých vzpomínkách - "My jsme vystavovali letadla, jiní květiny."


    Poznámka - Dovolil jsem si nbídnout "full version" výše zomíněného snímku.


    Smile
    A malá reklama na závěr: podrobněji pojatý článek na https://www.valka.cz/clanek_12873.html .

    pramen: Pavel Beneš, Naše první křídla. Mladá Fronta, Praha1955
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8327#293834Verze : 0