Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 338 příspěvků vloženo, 1421 editováno a 322 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia BH-5

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia BH-5 Avia BH-5
    Originální název:
    Original Name:
    Avia BH-5
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1923-DD.MM.1923 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1923-DD.MM.1923
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    14.07.1923
    Osádka:
    Crew:
    1 + 1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    337 kg 743 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    575 kg 1268 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,7 m 31ft 9,88in
    Délka:
    Length:
    6,56 m 21ft 6,26in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    13,52 m2 145.53 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    42,5 kg/m2 8.7 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Anzani 6A3 o výkonu 51,5 kW/70 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Anzani 6A3, power 69 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    136 km/h v ? m 84.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12 min do 2000 m 12 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4700 m 15420 ft
    Dolet:
    Range:
    480 km 298.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn
    -
    Zdroje:
    Sources:
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
    V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8331#23829Verze : 0
    Avatar
    Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
    Letadlo tohoto typu s imatrikulací L-BOSA pilotované dr. Zdeňkem Lhotou získalo dvě trofeje na mezinárodním leteckém mítinku v Belgii (r.1923). Pod dojen tohoto a dalších úspěchů došlo k objednávce menší série od Ministerstva národní obrany. Na základě této objednávky vznikla BH-9 (B-9).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8331#27084Verze : 0
    Avatar
    Avia BH-5 (L-BOSA) provozovaná sdružením Historická letka republiky Československé, letecký den CIAF 2011, září 2011. Letoun je letuschopnou replikou původní Avie z dvacátých let se snahou o maximální autentičnost se svým vzorem.

    "Realizace samotné stavby letounu byla zahájena po zpracování dvou třetin výkresové dokumentace a výpočtu konstrukce letounu v srpnu roku 2003. Výkresová dokumentace byla zpracována dle torsa původní výkresové dokumentace (zachovala se zhruba jedna čtvrtina) a fotodokumentace.
    Hrubá stavba draku letounu byla dokončena v červenci 2004. Do konce roku 2005 bylo na stavbě letounu odpracováno 14000 hodin, což je 92 % z předpokládané celkové pracnosti stavby. Konstrukce letounu byla znovu podrobena aerodynamickému a statickému výpočtu dle předpisu JAR-VLA, letoun z důvodu použití původní pohonné jednotky Walter NZ-60 bude provozován v kategorii experimentální. Stavba repliky letounu Avia BH 5 je dozorována odbornou firmou a Úřadem civilního letectví.

    Díky pomoci partnerů projektu Avia BH 5, bude letoun po svém dokončení první letuschopnou replikou motorového letounu v České republice. V průběhu celé stavby klademe maximální důraz na naprostou shodu s originálem. Letoun bude po svém dokončení poháněn původním motorem Walter NZ-60, tak jako u původního stroje pochází hlavní stavební materiál, tedy smrkové, borovicové, lipové, bukové a jasanové dřevo z našich lesů, pouze březová letecká překližka je tak jako u originálu importována z Finska."


    Zdroj









    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8331#459123Verze : 0
    MOD