Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 369 příspěvků vloženo, 1699 editováno a 323 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia BH-11

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia BH-11 Avia BH-11
    Originální název:
    Original Name:
    Avia BH-11
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1924-DD.MM.1924 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1924-DD.MM.1924
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    15
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.06.1924
    Osádka:
    Crew:
    1 + 1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    351 kg 774 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    579 kg 1276 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,72 m 31ft 10,68in
    Délka:
    Length:
    6,64 m 21ft 9,42in
    Výška:
    Height:
    2,53 m 8ft 3,6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    13,6 m2 146.39 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    42,5 kg/m2 8.7 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter NZ-60 o výkonu 44 kW/60 k
    Vrtule dřevěná dvoulistá
    Walter NZ-60, power 59 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    155 km/h v ? m 96.3 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    125 km/h v ? m 77.7 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    15 min do 2000 m 15 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4000 m 13123 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn
    -
    Zdroje:
    Sources:
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
    V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8338#23836Verze : 0
    Avatar
    Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.

    Konstrukce vznikla úpravou BH-9 a stala se základem pro další verze :


    Avia Bk-11 - kurýrní verze
    Avia Bk-11A - poháněná hvězdicovým motorem Anzani
    Avia BH-11B - úprava pro šestidenní závod turistických letadel Challenge (r.1929)
    Avia BH-11C - úprava pro závod Coppa d'Italia (r.1926)
    Avia Bk-11p - úprava na robusnější podvozek
    Avia Bš-11 - školní verze
    Avia BH-11E úprava pro závod Coppa d'Italia (r.1925)

    Tento typ se po vyřazení z armádní služby ještě dlouho uplatňoval v civilním letectví. V období před vypuknutím 2.svět. války létala jedna B-11 opatřená krytou kabinou a poháněná motorem Walter Junior.
    Licenčně ji vyráběla firma Schaer v Lausanne, Švýcarsko.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8338#27054Verze : 0
    Avatar
    Stroj na fotografii s registrací OK-ANA je původně Avia BH-11K (Bk-11), v.č. 581. V letech 1937-1938 ji přestavěl a provozoval pilot J.Andrle, stroj dostal motor Junior I a drak doznal tolik změn, že se původnímu typu prakticky nepodobá.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8338#274841Verze : 0
    Avatar
    Boční pohled na letoun na fotografii z roku 1923.


    Zdroj


    Foto z roku 1923
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8338#336950Verze : 0