Avia BH-25L

     
Název:
Name:
Avia BH-25L Avia BH-25L
Originální název:
Original Name:
Avia BH-25L
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
17.07.1926
Osádka:
Crew:
2 + 5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1950 kg 4299 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2970 kg 6548 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,30 m 50ft 2,36in
Délka:
Length:
12,82 m 42ft 0,72in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
62,5 m2 672.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
46,6 kg/m2 9.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Škoda Lorraine Dietrich 12Cc o výkonu 331 kW/450 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Škoda Lorraine Dietrich 12Cc, power 444 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20 min do 2000 m 20 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový sedmimístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

Letoun vznikl pro soutěž Ministerstva veřejných prací na dodávku dopravního letadla ČSA, kterou nakonec vyhrálo Aero s A-23. Jelikož hlavní akcionář Avie, společnost Škoda, v té době začala podnikat i v oboru letecké dopravy byl prototyp zakoupen pro nově vzniklou Československou leteckou společnost.
Zabudováním vhodnější motorové jednotky vznikl BH-25J, které se dostaly do sériové výroby.
-
Zdroje:
Sources:
ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/05
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-25L-t8347#23845 Verze : 0
Avia BH - 25
Avia BH-25L -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-25L-t8347#27535 Verze : 0
Čelní pohled na eL-BABu.


http://www.airwar.ru/enc/cw1/bh25.html

Avia BH-25L -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-25L-t8347#433222 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více