Název: Name: | Avia BH-25L | Avia BH-25L |
Originální název: Original Name: | Avia BH-25L | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.07.1926 | |
Osádka: Crew: | 2 + 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1950 kg | 4299 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2970 kg | 6548 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,30 m | 50ft 2,36in |
Délka: Length: | 12,82 m | 42ft 0,72in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 62,5 m2 | 672.74 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 46,6 kg/m2 | 9.54 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Škoda Lorraine Dietrich 12Cc o výkonu 331 kW/450 k Vrtule dřevěná dvoulistá | Škoda Lorraine Dietrich 12Cc, power 444 hp Propeller wooden two-blade |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v ? m | 111.8 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 150 km/h v ? m | 93.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20 min do 2000 m | 20 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn Jednomotorový sedmimístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Letoun vznikl pro soutěž Ministerstva veřejných prací na dodávku dopravního letadla ČSA, kterou nakonec vyhrálo Aero s A-23. Jelikož hlavní akcionář Avie, společnost Škoda, v té době začala podnikat i v oboru letecké dopravy byl prototyp zakoupen pro nově vzniklou Československou leteckou společnost. Zabudováním vhodnější motorové jednotky vznikl BH-25J, které se dostaly do sériové výroby. | - |
Zdroje: Sources: | ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/05 V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 |