Avia BH-29

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 409 příspěvků vloženo, 2009 editováno a 311 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia BH-29

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia BH-29 Avia BH-29
    Originální název:
    Original Name:
    Avia BH-29
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    29.08.1927
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    830 kg 1830 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1090 kg 2403 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,80 m 32ft 1,82in
    Délka:
    Length:
    9,40 m 30ft 10,07in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25,00 m2 269.1 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    29 kg/m2 5.94 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter NZ-85 o výkonu 62,5 kW/85 k
    Vrtule dvoulistá dřevěná
    Walter NZ-85, power 84 hp
    Propeller wooden two-blade
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    145 km/h v ? m 90.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    105 km/h v ? m 65.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2,5 m/s 492.1 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4000 m 13123 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

    Jednomotorový dvojmístný vzpěrový dvojplošník celodřevěné konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

    Původní prototyp školního dvouplošníku byl pro své konstruktéry opravdovým zklamáním. Pokus z tlustým profilem křídla v celé délce vedl k tomu, že letadlo se nechtělo odlepit od země a když už se to pilotovi povedlo nedosáhl větší výšky než 10 m.
    Celá koncepce byla nakonec přepracována a letoun krom křídla klasické konstrukce, dostal i výkonější motor (Walter NZ-120 o 120 k, 88 kW), ale přez věškerou snahu továrny a pilota škpt. Hamšíka ne nepodařilo prosadit prodej série. Druhý prototyp nakonec dosloužil v Masarykově letecké lize v Praze.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8351#23849Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8351#27082Verze : 0