Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 294 příspěvků vloženo, 1320 editováno a 266 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avia Fokker F-VIIb-3m

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avia Fokker F-VIIb-3m Avia Fokker F-VIIb-3m
    Originální název:
    Original Name:
    Avia Fokker F-VIIb-3m
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.05.1930-DD.MM.1932 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1930-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    19
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    21.05.1930
    Osádka:
    Crew:
    2 + 8-12
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2750 kg 6063 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5000 kg 11023 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    21,71 m 71ft 2,72in
    Délka:
    Length:
    14,50 m 47ft 6,87in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    67,60 m2 727.64 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Walter Castor o výkonu 177 kW/240 k nebo
    Škoda Wright o výkonu 154 kW/210 k, nebo
    Avia DR-14 o výkonu 184 kW/250 k, nebo
    Avia R-17 o výkonu 188 kW/255 k
    třílistá kovová vrtule
    Walter Castor, power 237 hp, or
    Škoda Wright, power 207 hp, or
    Avia DR-14, power 247 hp, or
    Avia R-17, power 252 hp
    three-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    208 km/h v ? m 129.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2,1 m/s 413.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6500 m 21325 ft
    Dolet:
    Range:
    800 km 497.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    - licenční verze Fokkeru F-VIIb-3m, postaveno pět strojů pro společnost ČSA, osm pro ČLS a jeden pro Baťu; další snad čtyři, s motory Gnome-Rhône Titan, vznikly pro společnost CIDNA, později Air France, odkud byl jeden převzat fr. letectvem
    - jeden stroj postaven jako bombardovací pro čs. vojenské letectvo, vybaven 12 pumovými závěsníky pod křídly; další dva stroje převzaty od Československé letecké společnosti; "bombardér" převzat Slováky, ale brzy zničen, dopravní stroje Němci předány do Chorvatska
    -
    Zdroje:
    Sources:
    ČSA čtenářům L+K, L+K 1995 / 03 a 06.
    Václavík, Josef. Avia-Fokker F.VIIb.1 v čs. letectvu, L+K 2002 / 03.
    Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8360#23858Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8360#27092Verze : 0
    Avatar
    Prototyp bombardovací úpravy pro čs. armádu.




    Zdroj: www.militaryphotos.net


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8360#336936Verze : 0
    Avatar
    .

    Fokker F.VII chorvatského letectva. Stroj s již německou imatrikulací D-AABN (po převzetí letounu Lufthansou) byl roku 1942 prodán do Chorvatska, kde byl na všech plochách nastříkán šedým, či šedozeleným nátěrem, pod nímž však prosvítala na horní ploše křídla původní imatrikulace. Stroj obdržel evidenční číslo 1903. Kryty motorů Avia R-17 (stroj byl vyroben roku 1930 a později zesílen pro zástavbu těchto motorů) černé. V této podobě se podílel na zásobování chorvatských jednotek (a evakuaci raněných) bojujících s partyzány. 1. září 1942 došlo u stroje 1903 při přistávání na letišti Udbina ke zlomení podvozkové vzpěry a poškození křídla. Stroj byl po několika dnech opraven a odletěl do Záhřebu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8360#432792Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Avia-Fokker F.VII chorvatského letectva. Jde o jeden ze dvou posledních strojů tohoto typu, jež byly do Chorvatska prodány. Šlo o letouny s imatrikulací D-AAFB a D-AABV, jimž byla přidělena čísla registrační čísla 1905 a 1906 (není však zcela jisté, který stroj dostal které číslo). Stroje byly poháněny nekapotovanými motory Walter Castro 1 a prostřední motor byl osazen pouze dvoulistou vrtulí. Letoun nese nátěr šedou či šedozelenou barvou na všech plochách se žlutými doplňky.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8360#432793Verze : 0
    MOD