Letov Š-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 420 příspěvků vloženo, 1639 editováno a 271 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Letov Š-2

Letov Š-M-1 / Š-M-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Letov Š-2 Letov Š-2
    Originální název:
    Original Name:
    Letov Š-2
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1921-DD.MM.1922 Hlavní letecké dílny, Kbely /
    DD.MM.1921-DD.MM.1922 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Holešovice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1922
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    24 Hlavní letecké dílny
    40 Aero
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.03.1921
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    970 kg 2138 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1492 kg 3289 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13,02 m 42ft 8,6in
    Délka:
    Length:
    8,52 m 27ft 11,43in
    Výška:
    Height:
    3,31 m 10ft 10,31in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    36,17 m2 389.33 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    41,2 kg/m2 8.44 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Maybach Mb.IVa o výkonu 191 kW/260 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Maybach Mb.IVa, power 237 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    190 km/h v ? m 118.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    165 km/h v ? m 102.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    29,5 min do 5000 m 29,5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6500 m 21325 ft
    Dolet:
    Range:
    667 km 414.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers vz.09, 250 nábojů
    1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis vz.15, 900 nábojů

    120 kg bomb
    1x fixed .303 Vickers vz.09 machine gun, 250 rounds
    1x flexible .303 Lewis vz.15 machine gun, 900 rounds

    265 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - stroje od Letovu byly původně označeny Š-M-1 a stroje od Aera Š-M-2, v roce 1923 bylo označení sjednoceno na Š-2 -
    Zdroje:
    Sources:
    Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
    Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8364#23862Verze : 0
    Avatar
    Letoun Letov Š-2 byl v zásadě letoun Letov Š-1 (Šm-1) upravený pro jiný motor. Z původní 50 sériových kusů objednaných letounů Šm-1 bylo 28 vybaveno motory Hiero-L a označeno na Š-H-1 a následně na Š-1 a zbytek byl vybaven motory Maybach Mb-IVa a označen Š-M-1, Š-M-2 a následně Š-2.

    Zdroje:
    V.Němeček:Československá letadla 1
    Archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8364#179970Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8364#27168Verze : 0
    Avatar
    Letov Š-2 (výrobní číslo 16) v barvách Leteckého pluku 1, Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011. Dochovaný letoun byl v HLD (později Letov) vyroben jako Š-1 pod výrobním číslem 44. V průběhu služby v československém vojenském letectvu byl po haváriích dvakrát opravován v mateřském závodě a to v letech 1925 a 1926. Po vyřazení byl předán do sbírek Národního technického muzea v Praze. Do sbírek Leteckého muzea VHÚ byl letoun Š-2 předán z NTM Praha v roce 1988. Generální opravu letounu provedli technici Leteckého muzea.










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8364#459057Verze : 0
    MOD