Letov Š-2

Letov Š-M-1 / Š-M-2
     
Název:
Name:
Letov Š-2 Letov Š-2
Originální název:
Original Name:
Letov Š-2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.MM.1922 Hlavní letecké dílny, Kbely /
DD.MM.1921-DD.MM.1922 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1921-DD.MM.1922
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24 Hlavní letecké dílny
40 Aero
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1921
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
970 kg 2138 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1492 kg 3289 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,02 m 42ft 8,6in
Délka:
Length:
8,52 m 27ft 11,43in
Výška:
Height:
3,31 m 10ft 10,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
36,17 m2 389.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,2 kg/m2 8.44 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa o výkonu 191 kW/260 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Maybach Mb.IVa, power 237 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
190 km/h v ? m 118.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
165 km/h v ? m 102.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
29,5 min do 5000 m 29,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m 21325 ft
Dolet:
Range:
667 km 414.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers vz.09, 250 nábojů
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis vz.15, 900 nábojů

120 kg bomb
1x fixed .303 Vickers vz.09 machine gun, 250 rounds
1x flexible .303 Lewis vz.15 machine gun, 900 rounds

265 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- stroje od Letovu byly původně označeny Š-M-1 a stroje od Aera Š-M-2, v roce 1923 bylo označení sjednoceno na Š-2 -
Zdroje:
Sources:
Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-2-t8364#23862 Verze : 0
Letoun Letov Š-2 byl v zásadě letoun Letov Š-1 (Šm-1) upravený pro jiný motor. Z původní 50 sériových kusů objednaných letounů Šm-1 bylo 28 vybaveno motory Hiero-L a označeno na Š-H-1 a následně na Š-1 a zbytek byl vybaven motory Maybach Mb-IVa a označen Š-M-1, Š-M-2 a následně Š-2.

Zdroje:
V.Němeček:Československá letadla 1
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Letov-S-2-t8364#179970 Verze : 0
...
Letov Š-2 -


URL : https://www.valka.cz/Letov-S-2-t8364#27168 Verze : 0
Letov Š-2 (výrobní číslo 16) v barvách Leteckého pluku 1, Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011. Dochovaný letoun byl v HLD (později Letov) vyroben jako Š-1 pod výrobním číslem 44. V průběhu služby v československém vojenském letectvu byl po haváriích dvakrát opravován v mateřském závodě a to v letech 1925 a 1926. Po vyřazení byl předán do sbírek Národního technického muzea v Praze. Do sbírek Leteckého muzea VHÚ byl letoun Š-2 předán z NTM Praha v roce 1988. Generální opravu letounu provedli technici Leteckého muzea.
Letov Š-2 -


Letov Š-2 -


Letov Š-2 -


Letov Š-2 -


Letov Š-2 -


URL : https://www.valka.cz/Letov-S-2-t8364#459057 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více