Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1025 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Letov Š-6

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Letov Š-6 Letov Š-6
    Originální název:
    Original Name:
    Letov Š-6
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1923-DD.MM.1924 Vojenská továrna na letadla, Kbely /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1923-DD.MM.1924
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    35
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.07.1923
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1198 kg 2641 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2008 kg 4427 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,75 m 51ft 8,08in
    Délka:
    Length:
    8,85 m 29ft 0,43in
    Výška:
    Height:
    3,51 m 11ft 6,18in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    42,97 m2 462.53 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    46,7 kg/m2 9.56 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Maybach Mb.IVa o výkonu 191 kW/260 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Maybach Mb.IVa, power 257 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    186 km/h v ? m 115.6 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    160 km/h v ? m 99.4 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    31,5 min do 5000 m 31,5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6250 m 20505 ft
    Dolet:
    Range:
    780 km 484.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers vz.09, 250 nábojů
    1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis vz.15, 900 nábojů

    120 kg bomb
    1x fixed .303 Vickers vz.09 machine gun, 250 rounds
    1x flexible .303 Lewis vz.15 machine gun, 900 rounds

    265 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8368#23866Verze : 0
    Avatar
    Letoun Letov Š-6 vzniknul dalším vývojem letounu Letov Š-2. Narozdíl od původního letounu byl vybaven novými křídly s větší tloušťkou profilu a kovovou trubkovou konstrukcí trupu (původně měly mít kovovou kostru i křídla ale díky nedostatku vhodného materiálu byla použita dřevěná konstrukce). Jako pohonná jednotka letounu byl použit motor Maybach Mb-IVa.
    Letoun byl zkonstruován v roce 1923 a ještě v témže roce byl zalétán na letišti Praha-Kbely. Nově inovovaný letoun měl podstatně lepší vlastnosti než původní Letov Š-2. V rámci zkušebních letů a pozdějšího předvádění překonal letoun několik dosavadních leteckých rekordů. Ještě v roce 1923 v rámci zkoušek provedl Letov Š-6 s civilní imatrikulací L-BORA přelet na trase Praha-Göteborg-Praha a o rok později v květnu 1924 dosáhnul pilotovaný Aloisem Ježkem výškového rekordu 6147 m s nákladem 500 kg. Posledním rekordem letounu Letov Š-6 byl národní vytrvalostní rekord v době trvání letu 10:32:20.
    Pro potřeby československého letectva bylo postaveno 35 sériových letounů Letov Š-6, které díky omezeným výdajům na nová letadla vydržely ve výzbroji československého letectva až do roku 1934.
    Jako zajímavost lze uvést že jde o první letoun stavěný v nově osamostatněných Hlavních leteckých dílnách, které byly později přejmenovány na továrnu Letov.

    Zdroje:

    V.Němeček:Československá letadla 1

    Archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8368#179979Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8368#27169Verze : 0
    Avatar
    Horní pohled na Letov Š-6 při letu

    Zdroj



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8368#336959Verze : 0