Letov Š-28

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 408 příspěvků vloženo, 2007 editováno a 311 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Letov Š-28

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Letov Š-28 Letov Š-28
    Originální název:
    Original Name:
    Letov Š-28
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Vojenská továrna na letadla Letov, Letňany /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.07.1929
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    942 kg 2077 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1585 kg 3494 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13,20 m 43ft 3,69in
    Délka:
    Length:
    9,90 m 32ft 5,75in
    Výška:
    Height:
    3,12 m 10ft 2,82in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    40,00 m2 430.56 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    39,6 kg/m2 8.11 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Walter Castor o výkonu 177 kW/240 hp
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Walter Castor, power 237 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    195 km/h v ? m 121.2 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    160 km/h v ? m 99.4 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3 min do 1000 m 3 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5300 m 17388 ft
    Dolet:
    Range:
    650 km 403.9 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    Vraný, J.; Hurt, Z.; Hornát, J.; Skala, S. Ilustrovaná historie letectví - Bristol Beaufighter, Mikojan Gurjevič MiG-19, Letov Š-328. Naše vojsko, Praha 1993. ISBN 80-206-0203-8.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8383#23881Verze : 0
    Avatar
    Letov Š-28 je prvním prototypem typové řady Š-X28. Cílem této řady bylo nahradit zastaralé letouny Letov Š-16 v roli lehkých bombardérů a pozorovacích letounů a dát Československému letectvu moderní pozorovací, průzkumný a lehký bombardovací letoun. První prototyp letounu Š-28 byl postaven v roce 1928 ale pro potíže s dodávkou motoru Walter Castor I byl zalétán až v roce 1929. Letoun sice vykazoval velmi dobré letové vlastnosti ale díky poměrně slabému motoru a konstrukčním nedostatkům nesplňoval všechna očekávání a požadavky na hledaný letoun takže jeho sériová výroba byla komisí MNO poprávu zamítnuta. Prototyp byl proto následně přepracován na prototyp Š-128.

    Letov Š-28 měl celokovovou kostru (trup i křídla) s drátěnými výztuhami. Potažen byl impregnovaným leteckým plátnem s vyjímkou motorové části, která byla kapotována kovovým potahem.

    Zdroje:
    V.Němeček: Československá letadla 1
    Archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8383#180828Verze : 0
    Avatar
    Doplním že prototyp armáda převzala a používala jako cvičný do roku 1934 u 1. leteckého pluku, pak do roku 1937 u cvičné letky 2. leteckého pluku v Olomouci. Pak "holuba mírného" zakoupila místní pobočka Masarykovy letecké ligy a až do nehody v následujícím roce jej používala jako čtyřmístný vyhlídkový.


    http://www.vinar.cz/mitte/s28.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8383#433515Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8383#27366Verze : 0
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/other1/letovs28.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8383#433660Verze : 0
    MOD