NK9H Homare 21 (Ha-45-21)

誉二一型 . NK9H (ハ45-21)
     
Název:
Name:
Nakadžima Ha-45-21 Nakajima Ha-45-21
Originální název:
Original Name:
誉二一型(ハ45-21、NK9H)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
中島飛行機株式会社/Nakajima Hikōki Kabushiki Gaisha, Musashino plant
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8 747 (všechny verze dohromady)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1942
Použití:
Use:
C6N1, J5N1, N1K1-J, N1K2-J, P1Y3, Nakadžima Ki 84-Ia, Ki-84-II Kai
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
18
Hmotnost:
Weight:
821 kg 1810 lb
Celková délka:
Overall Length:
1778 mm 5ft 10in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1180 mm 3ft 10,46in
Celková výška:
Overall Height:
- mm -
Vrtání:
Bore:
130 mm 5,12in
Zdvih:
Stroke:
150 mm 5,91in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,84 l 2187.09 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín minimálně s oktanovým číslem 95
vstřik směsi vody-metanolu
Gasoline 95 octane
Water-methanol injection
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
karburátory carburettors
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,0 : 1 7,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování dvorychlostním jednostupňovým odstředivým kompresorem Supercharger: Two-speed single stage centrifugal
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1471.3 kW při 3000 ot/min 1973 bhp at 3000 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
Vzletový 1 471 kW (2 000 k) při 3 000 ot./min a plnícím tlaku +500 mm Hg (0,667 barů)
Bojový výkon:
I. převod. stupeň kompresoru: 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku + 300 mm Hg (0,4 barů).
II. převod. stupeň kompresoru: 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku + 300 mm Hg (0,4 barů).


Vstřik vody a metanolu přímo do kompresoru.


Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě válců, otevírané zdvíhací tyčkou) 2 ventily na válec.


- Tato verze motoru se vyznačovala dosti častou závadou – náhlým poklesem plnícího tlaku a tím i ztrátou výkonu.
- Velkým kladem byl malý průměr motoru.
Take-off power: 1,973 hp at 3,000 rpmat boost +9.668 psi.
Low blower rated: 1,835 hp at 3,000 rpm at 5,741 ft boosted +5.801 psi
High Blower rated: 1,598 hp at 3,000 rpm at 20,000 ft boosted +5.801 psi
Boost TO +500 and +300 rated


Water methanol injection


Valvetrain: push rod operated overhead-valve system with 2 valves per cylinder
Zdroje:
Sources:
Leszek A. Wielicko, Nakajima Ki-84 Hayate, Kagero, Monografie - Monographs No. 3018, ISBN 83-89088-76-2
René J. Francillon, The Nakajima Ki-84, Aircraft in Profile, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, 1969
Famous Airplanes Of the World, No.19, Army Type 4 Fighter Hayate. Bunrindo, Tokyo, Japan, rok 1989
http://ja.wikipedia.org/wiki/
www.enginehistory.org
URL : https://www.valka.cz/NK9H-Homare-21-Ha-45-21-t84202#309253 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více