NK9H Homare 21 (Ha-45-21)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 362 příspěvků vloženo, 1185 editováno a 371 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

NK9H Homare 21 (Ha-45-21)

誉二一型 . NK9H (ハ45-21)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Nakadžima Ha-45-21 Nakajima Ha-45-21
    Originální název:
    Original Name:
    誉二一型(ハ45-21、NK9H)
    Kategorie:
    Category:
    hvězdicový motor radial engine
    Výrobce:
    Producer:
    中島飛行機株式会社/Nakajima Hikōki Kabushiki Gaisha, Musashino plant
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    8 747 (všechny verze dohromady)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1942
    Použití:
    Use:
    C6N1, J5N1, N1K1-J, N1K2-J, P1Y3, Nakadžima Ki 84-Ia, Ki-84-II Kai
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    18
    Hmotnost:
    Weight:
    821 kg 1810 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1778 mm 5ft 10in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    1180 mm 3ft 10,46in
    Celková výška:
    Overall Height:
    - mm -
    Vrtání:
    Bore:
    130 mm 5,12in
    Zdvih:
    Stroke:
    150 mm 5,91in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    35,84 l 2187.09 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    benzín minimálně s oktanovým číslem 95
    vstřik směsi vody-metanolu
    Gasoline 95 octane
    Water-methanol injection
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    karburátory carburettors
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    7,0 : 1 7,0 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování dvorychlostním jednostupňovým odstředivým kompresorem Supercharger: Two-speed single stage centrifugal
    Chlazení:
    Cooling:
    Vzduchem Air-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    1471.3 kW při 3000 ot/min 1973 bhp at 3000 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    Vzletový 1 471 kW (2 000 k) při 3 000 ot./min a plnícím tlaku +500 mm Hg (0,667 barů)
    Bojový výkon:
    I. převod. stupeň kompresoru: 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku + 300 mm Hg (0,4 barů).
    II. převod. stupeň kompresoru: 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m při 3 000 ot./min a plnícím tlaku + 300 mm Hg (0,4 barů).


    Vstřik vody a metanolu přímo do kompresoru.


    Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě válců, otevírané zdvíhací tyčkou) 2 ventily na válec.


    - Tato verze motoru se vyznačovala dosti častou závadou – náhlým poklesem plnícího tlaku a tím i ztrátou výkonu.
    - Velkým kladem byl malý průměr motoru.
    Take-off power: 1,973 hp at 3,000 rpmat boost +9.668 psi.
    Low blower rated: 1,835 hp at 3,000 rpm at 5,741 ft boosted +5.801 psi
    High Blower rated: 1,598 hp at 3,000 rpm at 20,000 ft boosted +5.801 psi
    Boost TO +500 and +300 rated


    Water methanol injection


    Valvetrain: push rod operated overhead-valve system with 2 valves per cylinder
    Zdroje:
    Sources:
    Leszek A. Wielicko, Nakajima Ki-84 Hayate, Kagero, Monografie - Monographs No. 3018, ISBN 83-89088-76-2
    René J. Francillon, The Nakajima Ki-84, Aircraft in Profile, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, 1969
    Famous Airplanes Of the World, No.19, Army Type 4 Fighter Hayate. Bunrindo, Tokyo, Japan, rok 1989
    http://ja.wikipedia.org/wiki/
    www.enginehistory.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84202#309253Verze : 0
    MOD