Tupolev Tu-114 [kód NATO: Cleat]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 532 příspěvků vloženo, 2195 editováno a 459 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Tupolev Tu-114 [kód NATO: Cleat]

Tupolev Tu-114 / Туполев Ту-114

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tupolev Tu-114 Tupolev Tu-114
    Originální název:
    Original Name:
    Туполев Ту-114
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1957-DD.MM.1957 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
    DD.MM.1958-DD.MM.1964 Kujbyševský letecký závod č. 18 Vorošilova, Kujbyšev /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1957-DD.MM.1964
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 závod č. 156
    32 závod č. 18
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    15.11.1957
    Osádka:
    Crew:
    6 + 170-220
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    84846 kg 187053 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    148820 kg 328092 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    179000 kg 394627 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    51,10 m 167ft 7,8in
    Délka:
    Length:
    54,10 m 177ft 5,92in
    Výška:
    Height:
    15,50 m 50ft 10,24in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    311,10 m2 3348.65 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    turbovrtulový turboprop
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    4
    Typ:
    Type:
    Kuzněcov NK-12MV o výkonu 11033 kW/15000 k
    třílisté protiběžné vrtule AV-60M
    Kuznetsov NK-12MV, power 14795 hp
    three-bladed counter-rotating propellers AV-60M
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    870 km/h v ? m 540.6 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    750 km/h v ? m 466 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    84001) km 5219.5 1) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) Tu-114D - dálková konverze pro linku z Murmansku do Havany: 10750 km 1) Tu-114D - long-range conversion for Murmansk-Havana flights: 6679.7 mi
    Zdroje:
    Sources:
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. Tupolev Tu-95/-142 Bear: Russia's Intercontinental-Range Heavy Bomber. Midland Publishing, Hinckley 1997. ISBN 1-85780-046-X.
    Gordon, Yefim; Davison, Peter. Tupolev Tu-95 Bear, Warbird Tech vol. 43. Specialty Press, North Branch 2006.
    Ригмант, В. Г. Ту-95, Авиация и Космонавтика 2001/04.
    Ригмант, В. Г. Стратегический бомбардировчик Ту-95. Авиаколлекция 2013/04.
    Gordon, Yefim; Rigmant, Vladimir. OKB Tupolev: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-214-4.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84216#556025Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Civilní verze bombardéru Tu-95, od něj a i od Tu-116 se liší níže položenými křídly.
    Kabina byla vybavena sadadly pro 120 až 220 cestujících a byla rozdělena do několika sekcí- nejčastěji pro 42, 48 a 54 cestujících. Do služby v sovětském Aeroflotu nastoupily letouny v roce 1961 a vydržely v ní do roku 1975. Kromě Aeroflotu stroje létaly u Japan Air Lines.
    Posádku tvořil pilot, druhý pilot, navigátor,radista a palubní Mechanik spolu s třemi palubními průvodčími a dvěmi kuchaři.

    Archiv autora a muzeum Moskvě




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84216#309324Verze : 1
    MOD
    Avatar
    en.wikipedia.org



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84216#556026Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20026.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84216#556027Verze : 0
    MOD
    Avatar
    photozone-t.livejournal.com


    15. září 1959, přílet Chruščova a sovětské vládní delegace do New Yorku na Valné shromáždění Organizace spojených národů.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84216#556028Verze : 0
    MOD