Důstojnický zástupce

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 406 příspěvků vloženo, 1256 editováno a 443 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Důstojnický zástupce

    Avatar
    Podařilo se mi získat tuto fotografii, kterou chci umístit na své webové stránky. Vždy se snažím přidat k obrázku i popisek, který je co nejpřesnější. Z textu a vlastní fotografie je jasné, že znázorňuje důstojnického zástupce Rudolfa Maršíka příslušníka Festungsartilleriebataillonu No.4, který tuto svoji fotografii odeslal dne 25. června 1916 z italské fronty rodičům do Prahy. Dokáže někdo vyčíst další podrobnosti? (řády, šňůry, uniforma atd.)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309641Verze : 0
    Avatar
    Na blůze ma medaili Za statečnost II.třídy( ale vzhledem k tomu,že v roce 1915 byla založená i bronzová medaile, nelze vyloučit,že na obrázku je medaile bronzová) a dále by to měl být mobilizační kříž 1912-13, šňůra se mi jeví jako "jen na píšťalku"Zde vlořžený obrázek důstojníka v uniforně podobného typu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309841Verze : 0
    Avatar
    Šňůra od levého ramene je spíše označení odborné, zde nejspíše střelce 2.stupně (tedy vlastně odbornost), zdá se že šňůry jsou jednobarevné (asi červené), 1. stupeň je měl zlaté s červenými přívěsky. Obecně se nosily od levého ramene ke třetímu knoflíku bůzy, ale viděl jsem i jiné nepředpisové varianty. Žaludy byly občas dost velké (spíše jakési bambulky) ale tahle velikost je běžná. Zdá se že dotyčný splnil střelecké zkoušky a mohl tedy nosit tohle označení. Ber to ale jako podložený odhad, může to být i něco jiného co neznám Smile rozhodně nejsem specialista na R-U uniformy. Oficiální označení šňůr bylo "Schützenauszeichnung". Zkus kouknout sem : www.austro-hungarian-army.co.uk
    ty tvoje jsou na levé straně druhé od shora.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309904Verze : 0
    Avatar
    Bať, bať, ty žaludy jsem přehledl, pan kolega má pravdu!
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309905Verze : 0
    Avatar
    pravdu máme nejspíš oba, na konci šˇůr s malými žaludy bývá cosi, co se až nápadně podobá mosazné píšťalce Smile ostatně pokud to byl dělostřelec(pevnostní), pak mohla být barva jiná a pouze pěchota a myslivci měli dva stupně, tedy i zlaté šňůry, ostatní měly jen jeden a šňůry byly vždy v dané barvě
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309911Verze : 0
    Avatar
    Pekná fotografia. Zaujímavá je aj lodička, alebo ak chcete Feldmutze ohne Schirm, ktorá má dôstojnícku ružicu a ploché gombíky. Zaujímavé je že delostrelci mali používať na čiapkach a vo všeobecnosti delostrelecké gombíky M1908 a nie tieto ploché.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309913Verze : 0
    Avatar
    Je zde však pěkný pohled na čepici, neb vidíme zcela zřetelně nošení odznaků,které pozdějí lidová tvořivost nazvala "čepicové odznaky"Je to zajímavý doklad dané doby a vzpomínka na naše dědky.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309914Verze : 0
    Avatar
    V tomto případě se asi opravdu jedná o šňůru na píšťalku.
    Střelecké šňůry byly s bambulemi. Červené pro pěchotu, zelené pro myslivce.1.třída měla žlutou šňůru, bambule byly v barvě zbraně.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309963Verze : 0
    Avatar
    Zcela určitě se mýlím, ale nemohly ty šňůry označovat spíše odbornost dělovoda ? A ještě k té polní čepici jezdeckého původu. Nad hvězdou je patrně věrnostní stužka ve tvaru mašličky, nejspíše v černo-žluté barevné kombinaci a pod ní je zajímavost. Pokud mě fotka neklame, měl by to být odznak horské protěže. Protože ten však od 8.srpna 1914 nosili jako označení horských jednotek příslušníci XIV.armádního sboru (Festungsartilleriebataillon No.4 patřil do IX. armádního sboru), lze mít za to, že zde byl odznak použit pouze jako dekorace. Tomu by nasvědčovalo i jeho patrně nestandardní upevnění.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309975Verze : 0
    Avatar
    Ano, jsou to skutečně výkonostní šňůry označující ostrostřelce, v textu odkazu www.austro-hungarian-army.co.uk
    se vyloženě píše o žaludech a píšťalce, které vidíme na fotografii, takže máte pravdu oba. Dále, je zde zmiňována kovová koule, jíž šňůry procházejí a na obrázku jsem ji zvýraznil červeně, ta ovšem na fotografii chybí......
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309978Verze : 0
    Avatar
    Dost slovíčkaření, na aukru se objevila další fotografie, o níž si myslím, že znázorňuje tu samou osobu, posuďte sami......jen mě zaráží hodnost a množství řádů.

    Edit : Admin
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#309982Verze : 0
    Avatar
    Osobne si myslim ze se jedna o dve ruzne osoby, matouci je ten knir, ale byl v te dobe hodne rozsireny. Jsou si podobni, ale jeden clovek to neni. To je ovsek pouze muj osobni nazor.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#310001Verze : 0
    Avatar
    Nedokáži posoudit osoby, ale ten pán je zajímavý, neb má kompletní řadu medailí Za statečnost, dále tam je Německá medaile Za zásluhy, medaile červeného kříže a mobilizační kříž 1912-13. Co je však dosti podstatné on má i stužku Železného kříže II. třídy 1914 no a když se podíváme na kousek šavle je to celkem jasné. Spulupráce s německými jednotkami byla běžná, ale udělení EK II. Kl. 1914 pro RU vojáka, který nebyl důstojník tak časté není.


    Čapku bych neřešil neb vyšší šarže tyto čepice rádi používali a to i v hodnostech generála. Řád nemá ani jediný, ale musel to být statečný voják velící jednotce. Vzhledem k tomu, že nedosáhl na hodnost důstojníka, nemá ani Vojenský záslužný kříž případne medaili Signum Laudis, která patří do základní výbavy důstojníka v poli. Ještě i když to asi neurčíme přesně, je vidět, že uniforma důstojnického čekatele je jemnější, kvalitnější a jablíčko na čepici jak již bylo popsáno je také jiné.


    Jde o dvě různé osoby, vidíme, že voják s vyší hodnosti má jen jednu med. Za starečnost a druhý v nižší hodnosti má kompletní řadu. Jinak ti naši dědové byli fešáci!
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#310016Verze : 0
    Avatar
    Quatí: plesnivec to je určite, ale keď pozerám, Festungsartilleriebataillon Nr.4 patril do 3. brigády pevnostného delostrelectva XIV zboru... Takže to vysvetluje prečo plesnivec na čiapke má.. inak na čiapke sa nosiť aj mal.. Smile
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84280#310083Verze : 0