27.04.2009 - Havaroval prototyp Su-35

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 328 příspěvků vloženo, 946 editováno a 321 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

27.04.2009 - Havaroval prototyp Su-35

разбился новейший истребитель Су-35

    Avatar
    Podľa nezávislých novín "Vzgljad" pri včerajšom 1. vzlete v Komsomolsku na Amure havaroval posledný, 4.prototyp nového Su-35. Štvrtý vyrobený prototyp, tov. značenie Su-35-4, bol určený na pozemné statické skúšky, potom mal slúžiť ako 3.letový prototyp (b.č. 903). V piatok mal vykonať prvý skúšobný let, ktorý bol preložený na nedeľu večer miestneho času. Lietadlo na konci rozbehu zavadilo o pozemnú prekážku, úplne sa rozbilo a zhorelo. Skúšobný pilot Jevgenij Frolov sa stihol katatapultovať, vyviazol bez zranenia. Taktiež na zemi nebol nikto zranený.



    http://www.vz.ru/top/

    1. letový prototyp, foto KnAAPO(Komsomolsk na Amure, výrobný závod lietadiel)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84312#309753Verze : 0
    Avatar
    Pilot utrpěl popáleniny a zranění:


    www.arms-tass.su


    Za nehodu mohla technická závada na palivovém systému, případně kombinovaná s poruchou brzd. Letoun narazil na konci dráhy.



    Stroj neměl sloužit pro statické zkoušky, ale jednalo se o třetí letový kus ze čtyř postavených prototypů.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84312#309854Verze : 0
    Avatar
    Ten problém bude asi naozaj niekde v "okolí" motora. Pôvodne plánovaný let 24.04 bol zrušený z dôvodu nespustenia nového motora a problém mal byť vyriešený v nedeľu. No tak asi nie.
    Ako uvádza Radko, pilot nemohol ani vzlietnuť / možné problémy s prívodom paliva / a ani zabrzdiť / možné problémy s brzdami /.


    Na ofic. stanovisko sa stále čaká
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84312#309871Verze : 0
    Avatar
    Ano, tak nějak.
    Je dost možné, že problémy s brzdama sou jen doměnkou. Vyjádření mohlo být "neubrzdil to", ale to v klidu může znamenat, že měl příliš velkou rychlost.


    Každopádně pro program je to nepříjemné. 903 již měl být v obrazu sériového stroje s kompletní výbavou a může dost zásadně chybět v harmonogramu testů.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84312#309873Verze : 0
    Avatar
    Radku, predpokladáš, že bol osadený už aj radarom IRBIS? Podľa časti rozhovoru so šéfom NIIP imj.V.V.Tichomirova Jurijom Belim, ktoré bolo vo "Vzlete" 11/08 mali koncom roka v rôznom štádiu rozpracovania 2 ks tohto radaru. Jeden sa mal testovať na "02" a druhý na ..číslo neuviedol. Začiatky letových skúšok uvádzal na leto, ale to už pomaly aj je.Mňa by celkom zaujímal , ak je to pravda, aj ten nový zlepšený motor.
    No a konečne tu máme aj vyjadrenie od "Suchojcov" http://www.sukhoi.org/news/company/?id=2481 toľko vnesenia svetla som ani nečakal.Very Happy


    Že daná udalosť nezmení termíny programu Su-35, no tak to sa bude ťažko zisťovať, ale to tempo v akom sa na tomto projekte pracuje, je na Ruské pomery fakt vysoké. Ktovie čo je za tým ? Nejaký istý odberateľ? Zatiaľ sa verejne bojuje len o Brasil.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84312#309933Verze : 0
    Avatar
    No, podle vyjádření v tisku (ale hledat to už nebudu, odkazuje se na to aji p.Butowski v NTW) měl radar již 902 a s ním kompletní navigační a střelecký systém.
    O tom motoru taky nic nevím, ale jde prevděpodobně o úpravu izd.117C po skončení životnostních zkoušek, takže došlo k nějakým finálním změnám, ale to je jen můj dohad.


    "toľko vnesenia svetla som ani nečakal.".. jo, taky sem točet. Popírají ale to zranění polota.



    Su-35 přišel svým způsobem pozdě, takže rychlý postup je asi nutnost. Ale podle mě sou dva důvody.
    1)Jednak Suchoj ho chce prosadit i do VVS RF
    2)Jednak, pokud chce letoun prodat ven, musí mít letadlo po zkouškách a pro srovnávací testy proti konkurentům musí jít o hotovou věc. Je obtížné se proti třeba sériové F-18 stavět s prototypem bez připravenosti na seriovou výrobu. Třeba Indové Su-30 vzali v polovině práce, postupně první dodané stroje vrátili a dostali definitivní a polovina avioniky byla z venku. Ale to jiný zákazník neudělá... to ne.


    I když je to tu off. Mě osobně by zajímalo, jak to chce Mikojan dělar s pětatřicítkou v Indii, definitivní drak MiGu-35 ještě neexistuje a má bý snad až příští rok.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84312#309954Verze : 0