Levasseur PL.108 RTB.3b

     
Název:
Name:
Levasseur PL.108 RTB.3b Levasseur PL.108 RTB.3b
Originální název:
Original Name:
Levasseur PL.108 RTB.3b
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1931 Pierre Levasseur, Constructions Aeronautiques, Paris /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
26.09.1939
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2290 kg 5049 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3960 kg 8730 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,00 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
10,13 m 33ft 2,81in
Výška:
Height:
3,77 m 12ft 4,43in
Plocha křídla:
Wing Area:
52,44 m2 564.46 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 9Vbrs o výkonu 530 kW
třílistá dvoupolohová kovová vrtule Levasseur
Hispano-Suiza 9Vbrs, power 710 hp
three-bladed two-pitch metal propeller Levasseur
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
750 l(?)
550 l pomocná nádrž(?)
165 Imp gal / 198 US gal(?)
121 Imp gal / 145 US gal auxiliary tank(?)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
266 km/h v 2150 m 165.3 mph in 7054 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21,68 min do 3000 m 21,68 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4600 m 15092 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,5 mm synchonizovaný pevný guľomet Darne (500 nábojov)
1x 7,5 mm pohyblivý guľomet Darne v zadnej časti kabíny (600 nábojov)


2x 150kg bomba I2 nebo
1x 400mm torpédo
1x 7,5 mm Darne machine gun, 500 rouds
1x flexible 7,5 mm Darne machine gun, 600 rounds


2x 331 lb bomb bomb type I2 or
1x 400 mm torpedo
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) vzletová hmotnost v pozorovacím uspořádání
2) vzletová hmotnost v torpédovém uspořádání
1) take-off weight, observation
2) take-off weight, torpedo
Zdroje:
Sources:
Balous, Miroslav: Letadla 39-45 - Levasseur PL.107/108, L+K 2006 č.12, str. 72-73
Prudhomme, Arnaud. Les Levasseur PL 107 et PL 108, Air Magazine No.12.
http://www.airwar.ru/enc/bww1/pl108.html
http://www.aviafrance.com/9447.htm
URL : https://www.valka.cz/Levasseur-PL-108-RTB-3b-t84398#310152 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww1/pl108.html

Levasseur PL.108 RTB.3b - PL.108 a druhý prototyp PL.107 (uprostřed) na letišti v Hyeres, červenec 1940. PL.108 se odlišoval celokovovou konstrukcí, navenek je od sebe lze rozeznat podle ústí výfuku na boku motorové kapoty.

PL.108 a druhý prototyp PL.107 (uprostřed) na letišti v Hyeres, červenec 1940. PL.108 se odlišoval celokovovou konstrukcí, navenek je od sebe lze rozeznat podle ústí výfuku na boku motorové kapoty.
URL : https://www.valka.cz/Levasseur-PL-108-RTB-3b-t84398#509021 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více