Curtiss P-1 Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 519 příspěvků vloženo, 1188 editováno a 490 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-1 Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-1 Hawk Curtiss P-1 Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-1 Hawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1925-DD.MM.1925 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1925-DD.MM.1925
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    10 (25-410/25-419)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1925
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    933 kg 2058 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1291 kg 2846 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.63 m 31ft 7in
    Délka:
    Length:
    6.96 m 22ft 10in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.23 m2 250 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1150-1 o výkonu 324 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss V-1150-1, power 435 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l
    189 l přídavná nádrž
    50 US gal
    50 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    262.3 km/h v 0 m 163 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    218.9 km/h v ? m 136 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3.1 min do 1524 m 3.1 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6858 m 22500 ft
    Dolet:
    Range:
    523 km 325 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 12,7mm kulomet Browning
    1x 7,62mm kulomet Browning
    1x .50 Browning machine gun
    1x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    www.americancombatplanes.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84474#310543Verze : 0
    MOD
    Avatar
    7. května 1925 objednalo americké armádní letectvo 15 strojů odvozených od prototypu XPW-8B. Odlišovaly se jen v detailech, měly hmotově vyvážené směrovky a trochu upravené vzpěry. Pohonná jednotka byla nyní Curtiss D-12C, v novém armádním systému přejmenovaný na V-1150-1 (V- dvouřadý, 1150 - objem válců v kubických palcích, 1. verze), drak ale umožňoval i zástavbu většího 353kW motoru Curtiss V-1400. Novinkou byla také možnost pod trup podvěsit 55galonovou pomocnou nádrž.

    První P-1 byl armádě předán v srpnu 1925 a byl používán hlavně pro další vývoj na McCook Field. Na krátkou dobu dostal invertní vzduchem chlazený dvanáctiválec Liberty a v září 1926se ve Filadelfii účastnil Národních leteckých závodů, kde skončil osmý. Poté byl znovu přestavěn, dostal další invertní motor, Wright V-1460, a byl přejmenován na XP-17. Dalších devět P-1 (které byly mimochodem prvními stroji, které obdržely jméno Hawk) bylo přiděleno 27. a 94. stíhací letky na Selfridge Field, kde létaly dalších 5 let.

    Posledních pět strojů dostalo již zmíněné motory Curtiss V-1400 a byly považovány za natolik odlišné, že dostaly nové označení, P-2.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84474#423761Verze : 0
    MOD