Curtiss P-1B Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 458 příspěvků vloženo, 932 editováno a 397 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-1B Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-1B Hawk Curtiss P-1B Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-1B Hawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    33
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.126
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    954 kg 2104 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1330 kg 2932 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.63 m 31ft 7in
    Délka:
    Length:
    6.96 m 22ft 10in
    Výška:
    Height:
    2.72 m 8ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1150-3 o výkonu 324 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss V-1150-3, power 435 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l
    189 l přídavná nádrž
    50 US gal
    50 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    257.5 km/h v 0 m 160 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    204.4 km/h v ? m 127 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    7.8 m/s 1540 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6523 m 21400 ft
    Dolet:
    Range:
    965.6 km 600 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 12,7mm kulomet Browning
    1x 7,62mm kulomet Browning
    1x .50 Browning machine gun
    1x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84496#310662Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V srpnu 1927 byla objednána varianta P-1B, která dostala motor Curtiss V-1150-3 (D-12D) o stejném výkonu, ale spolehlivější, a větší chladič a dostal také kola o větším průměru. První z 25 strojů (27-63/87) byl předán v prosinci 1926 leteckému oddílu na washingtonském Bolling Field, většina šla ale k jednotkám, které už používaly předchozí varianty. Dva stroje, 27-71 a 27-73, byly vyčleněny jako experimentální a s označením XP-1B sloužily na Wright Field. 27-73 také dostal dva kulomety zabudované do spodního křídla.


    V roce 1927 osm strojů koupilo Chile, které již používalo osm P-1A, a společně s nimi a Curtissy Falcon sloužily u 1. smíšené letecké skupiny. I tyto Hawky byly sestaveny v Chile v Curtissově továrně u Santiaga.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84496#423843Verze : 0
    MOD