Curtiss P-1C Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 374 příspěvků vloženo, 1194 editováno a 408 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-1C Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-1C Hawk Curtiss P-1C Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-1C Hawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    33
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1929
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    969 kg 2136 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1349 kg 2973 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.3 m 30ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.01 m 23ft
    Výška:
    Height:
    2.67 m 8ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1150-5 o výkonu 324 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss V-1150-5, power 435 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l
    189 l přídavná nádrž
    50 US gal
    50 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    248.5 km/h v 0 m 154.4 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    199.6 km/h v ? m 124 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    7.4 m/s 1460 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3.9 min do 1524 m 3.9 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6340 m 20800 ft
    Dolet:
    Range:
    527.9 km 328 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    891.6 km 554 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 12,7mm kulomet Browning
    1x 7,62mm kulomet Browning
    1x .50 Browning machine gun
    1x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84497#310666Verze : 0
    MOD
    Avatar
    33 P-1C (Model 34O, 29-227/259) bylo objednáno v říjnu 1928. Motor byl opět nahrazen novější a spolehlivější verzí, V-1150-5 (D- 12E), měl ještě větší, 30palcová kola, vybavená mechanickými brzdami, a poslední dva stroje měly hydraulické tlumiče místo dosavadních gumových bloků. Uživatelem byla tradičně 1. stíhací skupina na Selfridge Field.


    P-1C 29-259 byl dokončen jako XP-6B s motorem V-1570-1 Conqueror a nádrží o objemu 946 l a byl určen k rekordnímu letu kapitána Rosse Hoyta z New Yorku na Aljašku, při zpáteční cestě 19. července 1929 ale havaroval. Po opravě byl poslán na Wright Field, kde pokračoval jako zkušební až do srpna 1931.


    XP-1C bylo označení přidělené P-1C 29-238, který byl používán k testům chladiče Heinrich a chladicího systému s kapalinou Prestone.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84497#423871Verze : 0
    MOD