Curtiss P-2 Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 406 příspěvků vloženo, 1256 editováno a 443 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-2 Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-2 Hawk Curtiss P-2 Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-2 Hawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1925-DD.MM.1926 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1925-DD.MM.1926
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5 (25-420/424)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.12.1925
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    915 kg 2018 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1301 kg 2869 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    6.58 m 21ft 7in
    Délka:
    Length:
    6.96 m 22ft 10in
    Výška:
    Height:
    2.62 m 8ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1400 o výkonu 373 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss V-1400, power 500 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    276.8 km/h v 0 m 172 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11 m/s 2170 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3.5 min do 1981 m 3.5 min to 6500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6995 m 22950 ft
    Dolet:
    Range:
    643.7 km 400 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p2.html
    www.nationalmuseum.af.mil


    Podoba bez turbokompresoru
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84498#310669Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss P-2 (firemním označením Model 34B) bylo armádní označení pro pět P-1 Hawk (25-420/424), které dostaly místo standardního motoru D-12 motor Curtiss V-1400. První vzlet P-2 se uskutečnil v prosinci 1925. Vyšší výkon motoru umožnil patřičné zvýšení výkonů, motor se ale ukázal jako nespolehlivý a po méně než roce provozu byly stroje 25-421, 422 a 424 přestavěny na standardní P-1A. První z P-2, 25-420, dostal turbokompresor, který umožnil zvýšit výkon motoru až na 447 kW, a na zemi stavitelnou vrtuli Hamilton. V této podobě pod označením XP-2 dosáhl rychlosti 289,7 km/h ve výšce 6100 m a maximální dostup se zvýšil na 7315 m, ale problémy motoru znemožnily další vývoj.


    Z P-2 25-423 se stal poté, co dostal motor V-1570 Conqueror, prototyp XP-6.

    XP-2 s turbokompresorem
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84498#423964Verze : 0
    MOD