Curtiss P-3A Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 437 příspěvků vloženo, 1055 editováno a 451 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-3A Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-3A Hawk Curtiss P-3A Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-3A Hawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1928 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1928
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1927
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    918 kg 2024 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1238 kg 2730 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.63 m 31ft 7in
    Délka:
    Length:
    6.86 m 22ft 6in
    Výška:
    Height:
    2.67 m 8ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340-3 o výkonu 306 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Pratt & Whitney R-1340-3, 410 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    246.2 km/h v 0 m 153 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    220.5 km/h v ? m 137 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9.1 m/s 1800 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7010 m 23000 ft
    Dolet:
    Range:
    550.4 km 342 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p3.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html


    XP-3A č.1 - přestavěný P-1A

    XP-3A č.2 - první P-3A poté, co byl použit k vývoji motorového prstence NACA.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84499#310672Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stejně jako americké námořnictvo bylo i armádní letectvo z počátku nerozhodné, zda preferovat hvězdicové či řadové motory. Hvězdicový motor byl úspěšně použit v P-12, a tak letectvo pověřilo Curtiss, aby ověřil možnost úpravy Curtissu Hawk. Byl pro to vyčleněn P-1A 26-300, který měl pod označením XP-3 dostat experimentální motor Curtiss R-1454 o výkonu 291 kW. Ten se ale ukázal být nespolehlivým, a přestavba proto neproběhla. Místo toho v říjnu 1927 dostal Pratt & Whitney R-1340-1 Wasp, a byl přejmenován na XP-3A, tovární označení Model 34N. Po předání armádě dostal pokusné označení XP-451, a byl použit k testům různých raných podob motorového prstence NACA.

    Lehčí motor umožnil XP-3A lepší rychlost stoupání a větší dostup, a armáda 27. prosince 1927 objednala dalších pět strojů, 28-189/193, pro provozní testy. Ty byly také armádě předány s odkrytými motory, dodatečně dostaly prstence typu Townend. Z prvního z P-3A se později stal XP-3A číslo 2 a byl také použit k vývoji prstence NACA. S těsným krytem NACA a velkým vrtulovým kuželem byl v roce 1929 nasazen v otevřené části Národních leteckých závodů, kde, pilotován R. G. Breenem, získal druhé místo s rychlostí 300 km/h. Poražen byl "civilistou" Dougem Davisem na Travel Air R. Z obou XP-3A se později staly XP-21, a 28-189 skončil jako P-1F.

    Co se týče ostatních P-3A, testy nedokázaly přesvědčit armádu natolik, aby koupila další hvězdicovým motorem poháněné Hawky, a zůstala tak u řadových motorů. Naopak námořnictvo ve stejné době jako první větší námořní verzi Hawku objednalo F6C-4 právě s hvězdicovým motorem.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84499#423973Verze : 0
    MOD