Curtiss P-5 Superhawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 394 příspěvků vloženo, 1239 editováno a 392 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-5 Superhawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-5 Superhawk Curtiss P-5 Superhawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-5 Superhawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.192R Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.192R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1157 kg 2551 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1515 kg 3340 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.63 m 31ft 7in
    Délka:
    Length:
    7.04 m 23ft 1in
    Výška:
    Height:
    2.74 m 9ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1150-4 o výkonu 324 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss V-1150-4, power 435 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l
    189 l přídavná nádrž
    50 US gal
    50 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    276.5 1) km/h v 6096 m 171,81) mph in 20000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    185.1 km/h v 0 m 115 mph in 0 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    6.4 m/s 1250 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8.4 min do 3048 m 8.4 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9723 m 31900 ft
    Dolet:
    Range:
    498.9 km 310 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) 228.5 m/h v 0 m 1) 142 mph at 0 ft
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p5.html
    http://www.aerofiles.com/_curtx.html
    www.nationalmuseum.af.mil



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84500#310674Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na žádost USAAC vytvořila firma Curtiss také variantu P-1 Hawk vybavenou motorem D-12 s turbokompresorem. Tato varianta dostala armádní označení Curtiss P-5, tovární označení Model 34L a používala motor V-1150-4 (D-12F). 14. května 1927 bylo objednáno pět strojů, které byly převzaty na Wright Field v lednu 1928. Zvýšená hmotnost a čelní odpor způsobený turbokompresorem vedly k výraznému poklesu výkonů při zemi, rychlost stoupání také nebyla oslnivá, ve větších výškách se ale výrazně zvyšovala maximální rychlost a dostup měl P-5 o skoro tři kilometry vyšší než standardní P-1B. Kvůli provozu ve velkých výškách mohl být kokpit částečně zakryt plachtou a vytápěn vzduchem ohřívaným na výfukovém potrubí. Navzdory výborným výškovým výkonům se ale armáda rozhodla posečkat s nákupem dalších strojů, dokud nebude hotov výkonnější motor, Curtiss Conqueror. Dva z P-5 (které nesly i patrně jen neoficiální jméno Superhawk) byly ztraceny při nehodách během tří měsíců po dodání, ostatní sloužily u 94. stíhací letky až do srpna 1932, kdy byly přeživší stroje převedeny k výcviku mechaniků.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84500#424061Verze : 0
    MOD