Curtiss XP-6A Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 373 příspěvků vloženo, 1240 editováno a 398 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XP-6A Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-6A Hawk Curtiss XP-6A Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XP-6A Hawk
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (26-295)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1927
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1328 kg 2927 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1453 kg 3204 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.14 m 30ft
    Délka:
    Length:
    6.76 m 22ft 2in
    Výška:
    Height:
    2.59 m 8ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.56 m2 253,6 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570HC o výkonu 544 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss V-1570HC, power 730 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    338 km/h v ? m 210 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    270.4 km/h v ? m 168 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84501#310677Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Národní letecké závody roku 1926 vyhrál Boeing FB-3 námořnictva, a letectvo se proto na příští ročník rozhodlo pořádně nachystat. pro závody byl vyčleněn P-1A 26-295, který dostal motor V-1570 Conqueror s výkonem zvýšeným ze standardních 447 na 544 kW, a rovná křídla, sejmutá z XPW-8A. Navíc dostal také povrchové chladiče, jaké používal PW-8, a z PW-8 vycházel také aerodynamicky čistý motorový kryt. Curtiss stroji přidělil označení Model 34Q, armáda ho kvůli použití motoru Conqueror pojmenovala XP-6A. Závody se konaly 19.- 25. září 1927 ve Spokane a XP-6A byl nasazen společně s prototypem XP-6, soupeři byly převážně Boeingy FB-5. XP-6A, pilotovaný poručíkem Battenem, suverénně vyhrál s dosaženou rychlostí 323,9 km/h, druhé místo obsadil XP-6 (se kterým mimochodem kromě motoru neml mnoho společného) s rychlostí 305 km/h. Dalšího ročníku se ovšem XP-6A neúčastnil - havaroval během příprav.


    Kromě 26-295 vznikl ještě jeden XP-6A, šlo ale o standardní P-6A přejmenovaný v době, kdy byl používán k testům, a s prvním XP-6A neměl nic společného.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84501#424090Verze : 0
    MOD