Curtiss P-6A Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-6A Hawk Curtiss P-6A Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-6A Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9 (29-260/268)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1084 kg 2389 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1439 kg 3172 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7.19 m 23ft 7in
Výška:
Height:
2.62 m 8ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-23 o výkonu 447 kW
dvoulistá kovová vrtule
Curtiss V-1570-23, power 600 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l 50 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
283.2 km/h v 1524 m 176 mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
247.8 km/h v ? m 154 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.7 m/s 1910 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.8 min do 3048 m 5.8 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8291 m 27200 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 12,7mm kulomet Browning
1x 7,62mm kulomet Browning
1x .50 Browning machine gun
1x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
http://www.aerofiles.com/_curtx.html

Curtiss P-6A Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6A-Hawk-t84502#310682 Verze : 0
Pouze devět P-6 (29-260/268) bylo dokončeno v původně zamýšlené podobě, s novými chladiči používajících jako chladící kapalinu etylenglykol (obchodní název Prestone). Kapotáž přídě zůstala stejná, přestože nový chladič byl mnohem menší. Přestože si původně ponechaly stejné označení, armáda je při přejímání přejmenovala na P-6A, aby je tak odlišila od mezitím přijatých P-6 s klasickými chladiči. P-6A byly používány k provozním testům u 1. stíhací skupiny,během kterých došlo i k několika malým úpravám chladiče a některé stroje dostaly i třílistou vrtuli. V dubnu 1931 byl první z P-6A dočasně přestavěn na prototyp XP-6D, a v roce 1932 byly na P-6D přestavěny i tři další.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6A-Hawk-t84502#424431 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více