Curtiss XP-6B Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 414 příspěvků vloženo, 1804 editováno a 494 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XP-6B Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XP-6B Curtiss XP-6B
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XP-6B
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1929-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (29-259)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1929
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1224 kg 2698 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1580 kg 3483 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.6 m 31ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.19 m 23ft 7in
    Výška:
    Height:
    2.67 m 8ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570C o výkonu 544 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Curtiss V-1570C, power 600 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    946 l 250 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    286.5 km/h v ? m 178 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m 142 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    8.8 m/s 1730 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2.7 min do 1524 m 2.7 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    975 m 3200 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.af.mil
    www.dmairfield.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84504#310688Verze : 0
    MOD
    Avatar
    XP-6B bylo označení přidělené poslednímu P-1C (Ser No 29-259), který byl předán USAAC 18. července 1929 s motorem V-1570C Conqueror. Byl určen ne jako prototyp, ale jako rekordní stroj, který měl použít kapitán Ross G. Hoyt při dálkovém letu z New Yorku do Nome na Aljašce. Hoyt již měl zkušenost z jiných rekordních akcí, při kterých spolupracoval s lidmi jako je Ira Eaker či Carl Spaatz. Stroj byl u firmy Curtis znám jako Hoyt Special, před letem samým byl ale pokřtěn jako "Newalaska". XP-6B byl na rozdíl od XP-6A řádným členem rodiny P-6, a kromě motoru měl i stejný tvar přídě jako P-6A. Hlavní rozdíl pak představovaly nádrže zabudované do boků trupu, které zvyšovaly maximální kapacitu na pětinásobek.


    Hoyt vzlétl z Mitchell Field u New Yorku 18. července 1929, a zvládl 7242 km do Nome urazit za 38 hodin, z toho 34 hodin a dvacet minut ve vzduchu. Na zpáteční cestě ovšem Hoyt musel nouzově přistát poblíž Valemontu v Britské Kolumbii, při čemž se jeho Hawk převrátil na záda. Byl potom opraven a používán na Wright Field k testům až do srpna 1931, kdy byl vyřazen.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84504#424409Verze : 0
    MOD