Curtiss P-6E Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 458 příspěvků vloženo, 936 editováno a 442 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-6E Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-6E Hawk Curtiss P-6E Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-6E Hawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.12.1931-DD.MM.193R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.12.1931-DD.MM.193R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    46
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1931
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1244 kg 2743 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1559 kg 3436 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1722 kg 3797 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.63 m 31ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.06 m 23ft 2in
    Výška:
    Height:
    2.72 m 8ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss V-1570-23 o výkonu 522 kW
    třílistá kovová vrtule
    Curtiss V-1570-23, power 700 hp
    three-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    189 l
    208 l pomocná nádrž
    50 US gal
    55 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    318.3 km/h v 0 m 197.8 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    265.5 km/h v ? m 165 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12.5 m/s 2460 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5.2 min do 3048 m 5.2 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7529 m 24700 ft
    Dolet:
    Range:
    392.7 km 244 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    920.5 km 572 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet 2x .30 machine guns
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
    Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
    Bowers, P. M.: Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    Bowers, P. M.: Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    Bowers, P. M.: Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8
    Jones, LLoyd S.: U.S. Fighters, Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975
    http://home.att.net/~jbaugher1/p6.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    www.americancombatplanes.com


    Hawk XP-6H, experimentální stroj s dodatečnými kulomety v křídlech.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84507#310695Verze : 0
    MOD
    Avatar
    8. července 1931 bylo objednáno 46 sériových strojů (32-233/278) podle prototypu XP-22. Původně byly označeny Y1P-22, ale z různých důvodů byly přejmenovány na P-6C a nakonec ještě před doručením na P-6E. Mezitím byly nové prvky otestovány také na YP-20, který dostal novou příď s motorem Conqueror, sejmutou z XP-22 (mezitím přestavěného zpět na P-6A), jeho podvozek a ostatní úpravy, a jako skutečný prototyp nové verze byl přejmenován na XP-6E. Rozdílem mezi oběma prototypy byla hlavně spodní část trupu, XP-6E si zachoval původní plochý spodek, používaný na P-1, a sériové stroje jej také převzaly.


    Dodávky P-6E byly zahájeny v prosinci 1931. P-6E byly první Hawky, které dostaly nové firemní označení, Model 35. 32-278 si v továrně ponechali a byl přestavěn na XP-23, 32-233 na XP-6H, a 32-254 na XP-6G. P-6E se stal nejznámějším z celé řady dvouplošných Hawků (ostatně šlo také o nejpočetnější verzi) a pravděpodobně také nejznámějším armádním stíhačem mezi válkami. V porovnání se stejné starým P-12B byl Curtiss rychlejší, ale P-12B lépe manévroval - v podstatě stejná situace panovala od vzniku jejich předchůdců PW-8 a PW-9. Rychlost P-6E byla vyvážena některými jeho špatnými vlastnostmi, jako pomalejšími reakcemi na ovládání. Motor byl na svou dobu extrémně výkonný, ale zato měl řadu menších i větších problémů, se kterými museli mechanici neustále bojovat. Kryty podvozku se ukázaly jako obvykle nepříliš vhodné a byly později nahrazeny v polních podmínkách použitelnějšími, z vnější strany otevřenými.


    Od roku 1932 sloužily P-6E u 1. a 8. stíhací skupiny, u 17., 94. a 33. stíhací letky na Selfridge Field a Langley Field. Nešlo o právě ideální stroje, při nehodách bylo zničeno hned 27 strojů z 46. Vzhledem k jejich poměrně rychlému zastarávání neprocházely P-6E generálkou, místo toho zůstaly v provozu, dokud nebyly úplně vyřazeny. V první linii byly nahrazeny v roce 1936, nicméně alespoň jeden přežil až do roku 1942.


    XP-6F (39-374) a XP-6G (32-254) se od standardních strojů odlišovaly motorem V-1570F (V-1570-55) - jeden s turbokompresorem (a dalšími úpravami), druhý bez. Po dokončení testů byl XP-6G přejmenován na P-6G, a nakonec mu byl vrácen standardní motor a standardní označení P6E. Dalším experimentální stroj, již zmíněný XP-6H, byl první sériový P-6E vrácený dodatečně do továrny kvůli zástavbě čtyř 7,62mm kulometů do křídel tak, aby střílely mimo okruh vrtule. Armáda XP-6H převzala 20. dubna 1933. Vzletová hmotnost stoupla na 1750 kg, rychlost klesla na 305,8 km/h. Ani tato verze nebyla dál rozvíjena, po testech dostal standardní křídlo a byl vrácen do řadové služby.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84507#426219Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss P-6E Hawk za letu


    17th Pursuit Squadron, 1st Pursuit Group ze základny Selfridge Field, cca 1932.

    (USAF)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84507#332093Verze : 0