Curtiss YP-20 Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 414 příspěvků vloženo, 1804 editováno a 494 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss YP-20 Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss YP-20 Hawk Curtiss YP-20 Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss YP-20 Hawk
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1930-DD.10.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1930-DD.10.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1930
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1124 kg 2477 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1507 kg 3323 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.6 m 31ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.24 m 23ft 9in
    Výška:
    Height:
    2.82 m 9ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R- 1870-9 Cyclone o výkonu 485 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Wright R- 1870-9 Cyclone, power 650 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    390 l 103 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    300.9 km/h v 0 m 187 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    241.4 km/h v ? m 150 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    13.2 m/s 2600 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2.3 min do 1707 m 2.3 min to 5600 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8138 m 26700 ft
    Dolet:
    Range:
    381.4 km 237 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet 2x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
    Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
    Bowers, P. M.: Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    Bowers, P. M.: Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    Bowers, P. M.: Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8
    Jones, LLoyd S.: U.S. Fighters, Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975
    http://home.att.net/~jbaugher1/p20.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84508#310698Verze : 0
    MOD
    Avatar
    3. října 1928 byly společně s P-6 objednány i tři stroje, které měly dostat označení P-11 a motory Curtiss H-1640-1 Chieftain. Tento dvanáctiválce s válci do H a výkonem 447 kW měl ale obrovské problémy s chlazením, a stavba P-11 proto byla zrušena ještě před jejich dokončením. Dva z nich, 29-367 a 29-368, místo toho byly dokončeny jako P-6, a třetí, 29-374, v říjnu 1930 dostal hvězdicový motor Wright Cyclone. Díky podivným zvykům USAAC ohledně označování bylo označení stroje změněno na YP-20. Později dostal YP-20 ještě velké kryty podvozkových kol a čelní kryt na motoru. Upravena byla také směrovka, kýlová plocha byla navýšena o půl žebra, takže se zmenšila plocha vyvážení směrovky. Po dokončení testů měl být Cyclone na YP-20 nahrazen Conquerorem a použit k testům dalších úprav jako XP-22, kvůli urychlení k tomu ale byl použit jiný stroj, řadový P-6A.


    V červnu 1931 se YP-20 účastnil letových testů proti standardnímu P-6, Boeingu P-12 a XP-22. YP-20 z nich nevyšel dobře, naopak byla objednána série podle XP-22. Zatímco XP-22 byl přestavěn zpět na P-6A, YP-20 se stal skutečným prototypem nově objednaných strojů poté, co na něm byl nahrazen motor a podvozek nahrazen těmi sejmutými z XP-22. Dostal ale upravenou kapotáž a přepracována byla také spodní část trupu, která nyní nezasahovala pod křídlo. V této podobě byl XP-20 přejmenován na XP-6E (protože označení sériových strojů bylo mezitím změněno z Y1P-22 na P-6E). Ani tato podoba nebyla pro 29-374 konečná, a byl později přestavěn na XP-6F.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84508#426324Verze : 0
    MOD