Curtiss AT-4 Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 401 příspěvků vloženo, 1252 editováno a 420 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss AT-4 Hawk

Curtiss P-1D Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss AT-4 Hawk Curtiss AT-4 Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss AT-4 Hawk
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1929 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 AT-4
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 P-1D
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    36
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1926 XAT-4
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    838 kg 1847 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1127 1) kg 24841) lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.63 m 31ft 7in
    Délka:
    Length:
    7.09 2) m 23ft 3in2)
    Výška:
    Height:
    2.59 m 8ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    AT-4: Wright V-720 o výkonu 134 kW
    P-1D: Curtiss V-1150-3 o výkonu 324 kW
    dvoulistá vrtule
    AT-4: Wright V-720, power 180 hp
    P-1D: Curtiss V-1150-3, power 435 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    202.8 3) km/h v 0 m 1263) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    172.2 km/h v ? m 107 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4.8 m/s 950 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    861 km 535 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    P-1D: 1x 7,62mm kulomet Browning P-1D: 1x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    P-1D:
    1) 1338 kg
    2) 6,96 m
    3) 251 km/h
    P-1D:
    1) 2950 lb
    2) 22ft 10in
    3) 156 mph
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html


    P-1D - přestavěný AT-4
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84510#310703Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1924 se americká armáda rozhodla na základě některých svých hlavních stíhacích typů vytvořit pokračovací cvičný letoun tím, že do nich umístí motor o nižším výkonu. První prototyp Curtiss vytvořil z P-1A 26-296, který byl kvůli tomu pozdržen v továrně, zástavbou motoru Wright-Hispano E (novým označením V-720), z prvoválečných zásob. Vizuálně hlavní rozdíl představoval sotva poloviční chladič, který vystupoval jen mírně pod trup. Armádě byl dokončený stroj předán v červenci 1926 pod označením XAT-4.


    V říjnu 1926 bylo objednáno 40 sériových strojů (27-88/97 a 27-213/242), první z nich dorazily k cvičným jednotkám na Kelly Field v květnu 1927. Jako původem stíhací stroje mely ale AT-4 zbytečně robustní konstrukci, která také znamenala velkou hmotnost pro tak slabý motor a velice slabé výkony, a byly dokonce považovány za nebezpečné pro nezkušené piloty. Po krátké službě tedy bylo 35 AT-4 opět přestavěno zástavbou motorů D-12 do podob odpovídající stíhacím P-1B, a byly také vyzbrojeny jedním kulometem. Po přestavbě byly přejmenovány na P-1D, navzdory stíhacímu označení ale nadále sloužily na Kelly Field v Texasu jako pokročilé cvičné.


    Posledních pět strojů z původní čtyřicetikusové objednávky nebylo dokončeno jako AT-4, ale jako AT-5 s motory Wright J-5.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84510#423906Verze : 0
    MOD