Curtiss AT-5 Hawk

Curtiss P-1E Hawk
     
Název:
Name:
Curtiss AT-5 Hawk Curtiss AT-5 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss AT-5 Hawk
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 AT-5
31 AT-5A
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
817 kg 1802 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1109 1) kg 24451) lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.63 m 31ft 7in
Délka:
Length:
6.88 2) m 22ft 7in2)
Výška:
Height:
2.69 m 8ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
AT-5, 5A: Wright R-970-1 Whirlwind o výkonu 164 kW
P-1E, 1F: Curtiss V-1150-3 o výkonu 324 kW
dvoulistá vrtule
AT-5, 5A: Wright R-970-1 Whirlwind 220 hp
P-1E, 1F: Curtiss V-1150-3, power 435 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
201.8 3) km/h v 0 m 125.43) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
160.9 km/h v ? m 100 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.6 m/s 1096 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
785.4 km 488 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
P-1E, F: 1x 7,62mm kulomet Browning P-1E, F: 1x .30 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
P-1E / F:
1) 1338 kg
2) 6.88 / 6,96 m
3) 249,45 km/h
P-1E / F:
1) 2950 lb
2) 22ft 7in / 22ft 10in
3) 155 mph
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_curt.html
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-AT-5-Hawk-t84511#310704 Verze : 0
Posledních pět strojů objednaných jako AT-4 (27-238/242) bylo dokončeno jako AT-5, s motory Wright J-5 (R-970-1). Ten byl lehčí a výkonnější než Wright-Hispano AT-čtyřek, ale přesto zůstaly stejné problémy. 30. července 1927 bylo navíc objednáno 31 AT-5A (Model 34M, 28-42/72) které měly stejný motor, vycházely ale P-1A a měly proto trochu delší trup. Stejně jako u AT-4, v roce 1929 byly všechny AT-5 a AT-5A a přestavěny na standard P-1B, pod označením P-1E, respektive P-1F, a vrátily se k cvičným letkám na Kelly Field. Další P-1F (28-189) vznikl přestavbou z XP-21.
Curtiss AT-5 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-AT-5-Hawk-t84511#423918 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více