Curtiss AT-5 Hawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 374 příspěvků vloženo, 1194 editováno a 408 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss AT-5 Hawk

Curtiss P-1E Hawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss AT-5 Hawk Curtiss AT-5 Hawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss AT-5 Hawk
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5 AT-5
    31 AT-5A
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1927
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    817 kg 1802 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1109 1) kg 24451) lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.63 m 31ft 7in
    Délka:
    Length:
    6.88 2) m 22ft 7in2)
    Výška:
    Height:
    2.69 m 8ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.41 m2 252 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    AT-5, 5A: Wright R-970-1 Whirlwind o výkonu 164 kW
    P-1E, 1F: Curtiss V-1150-3 o výkonu 324 kW
    dvoulistá vrtule
    AT-5, 5A: Wright R-970-1 Whirlwind 220 hp
    P-1E, 1F: Curtiss V-1150-3, power 435 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    201.8 3) km/h v 0 m 125.43) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    160.9 km/h v ? m 100 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.6 m/s 1096 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    785.4 km 488 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    P-1E, F: 1x 7,62mm kulomet Browning P-1E, F: 1x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    P-1E / F:
    1) 1338 kg
    2) 6.88 / 6,96 m
    3) 249,45 km/h
    P-1E / F:
    1) 2950 lb
    2) 22ft 7in / 22ft 10in
    3) 155 mph
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
    Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
    http://home.att.net/~jbaugher1/p1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84511#310704Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Posledních pět strojů objednaných jako AT-4 (27-238/242) bylo dokončeno jako AT-5, s motory Wright J-5 (R-970-1). Ten byl lehčí a výkonnější než Wright-Hispano AT-čtyřek, ale přesto zůstaly stejné problémy. 30. července 1927 bylo navíc objednáno 31 AT-5A (Model 34M, 28-42/72) které měly stejný motor, vycházely ale P-1A a měly proto trochu delší trup. Stejně jako u AT-4, v roce 1929 byly všechny AT-5 a AT-5A a přestavěny na standard P-1B, pod označením P-1E, respektive P-1F, a vrátily se k cvičným letkám na Kelly Field. Další P-1F (28-189) vznikl přestavbou z XP-21.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84511#423918Verze : 0
    MOD