Curtiss F8C-3 Falcon

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 443 příspěvků vloženo, 1182 editováno a 435 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss F8C-3 Falcon

Curtiss OC-2 Falcon

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss F8C-3 Falcon Curtiss F8C-3 Falcon
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss F8C-3 Falcon
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1928-DD.04.1928 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1928-DD.04.1928
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    21 (A7949/7969)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1928
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1139 kg 2512 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1894 kg 4175 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.58 m 38ft
    Délka:
    Length:
    8.51 m 27ft 11in
    Výška:
    Height:
    3.12 m 10ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32.52 m2 350 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340 Wasp o výkonu 317 kW
    dvoulistá kovová vrtule Curtiss-Reed
    Pratt & Whitney R-1340 Wasp, power 425 hp
    two-blade propeller Curtiss-Reed
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    218.9 km/h v ? m 136 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    175.4 km/h v ? m 109 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.1 m/s 1000 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4999 m 16400 ft
    Dolet:
    Range:
    1050.9 km 653 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet v křídlech
    1x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff
    2x fixed .30 Browning machine gun in the upper wing
    1x twin .30 Lewis machine gun on Scarff ring
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
    Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
    Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
    http://www.aerofiles.com/_curt.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84519#310749Verze : 0
    MOD
    Avatar
    F8C-3 postavené na jaře 1928 v podstatě odpovídaly předchozí verzi, F8C-1, a lišily se hlavně dodatečným vojenským vybavením. Byly také převzaty námořní pěchotou, u které nahradily již notně olétané DH-4B/O2B-1. Krátce po převzetí byly podobně jako F8C-1 přejmenovány, na OC-2. Jejich nejvýznamnějším uživatelem se stala letka VO-7M, která sloužila v Nikaragui a která je i nasadila jako průzkumné a bitevní v boji proti sandinovským povstalcům. Posledním přeživším OC-2 byl A7952, sešrotovaný v říjnu 1935 po 2511 nalétaných hodinách.


    V roce 1929 se stroje VO-7M objevily i ve filmu Flight režiséra Franka Capry. Jednotka zde v podstatě hrála sama sebe v příběhu silně ovlivněném bitvou o Ocotal z července 1927. Tehdy krátce po zahájení Sandinova povstání byla obležena malá mariňácká posádka, které v klíčový okamžik přilétlo na pomoc několik letadel (šlo ovšem ještě o O2B-1, ne o OC-2), které střelbou a střemhlavým bombardováním (šlo o jeden z prvních případů použití této taktiky) útočníky rozprášily. Scénář měl samozřejmě se skutečnými událostmi společného malinko...

    Tři OC-2 patřící k průzkumné letce VO-8M v letu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84519#427823Verze : 0
    MOD