Curtiss F8C-1 Falcon

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 331 příspěvků vloženo, 949 editováno a 323 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss F8C-1 Falcon

Curtiss OC-1 Falcon

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss F8C-1 Falcon Curtiss F8C-1 Falcon
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss F8C-1 Falcon
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1928-DD.02.1928 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1928-DD.02.1928
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6 (A7671-7672, A7945-7948)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1777 kg 3918 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.58 m 38ft
    Délka:
    Length:
    7.90 m 25ft 11in
    Výška:
    Height:
    3.20 m 10ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32.52 m2 350 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340 Wasp o výkonu 317 kW
    dvoulistá kovová vrtule Curtiss-Reed
    Pratt & Whitney R-1340 Wasp, power 425 hp
    two-blade propeller Curtiss-Reed
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    221.3 km/h v ? m 137.5 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    185.1 km/h v 0 m 115 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5273 m 17300 ft
    Dolet:
    Range:
    608.3 km 378 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet ve spodním křídle
    1x 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff
    2x fixed .30 machine gun in the lower wing
    1x .30 Lewis machine gun on Scarff ring
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
    Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
    Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84534#310793Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1927 vypsala letecká složka americké námořní pěchoty požadavek na nový dvoumístný stroj, který měl být schopen stíhání, střemhlavého bombardování i průzkumu. Podle nich mimo jiné vznikl projekt firmy Curtiss, vytvořený jako modifikace řady O-1 Falcon stavěné pro armádu. Vzhledem k požadavkům byly uplatněny prvky z bitevní verze, A-3 - do spodního křídla byly umístěny dva kulomety, střílející těsně mimo okruh vrtule, a pod křídlo také bylo možno umístit pumové závěsníky. Protože námořnictvo v této době začalo preferovat vzduchem chlazené motory, drak byl upraven pro motor Wasp (podobně pro armádu vznikl prototyp XA-4), jinak ale základní konstrukce zůstala stejná - kostra z nýtovaných hliníkových trubek, horní křídlo s vnějšími panely ubíhajícími dozadu. Některé prameny tvrdí, že kulomety v křídlech se objevily až u následující varianty, F8C-3.

    30. června byly objednány byly tři stroje, dva z nich (A7671 a A7672) byly dokončeny jako prototypy XF8C-1 (třetí jako dost odlišný XF8C-2), s označením pro stíhací typ zvoleným hlavně proto, že námořnictvo v této době nemělo jinou kategorii vhodnou pro střemhlavé bombardéry. Oba XF8C-1 byly dokončeny na počátku roku 1928, a vzápětí byly následovány dalšími čtyřmi F8C-1 (A7945-7948). A7671 brzy přišel o X v názvu a byl poslán s pozorovací letkou VO-10M do Číny jako součást expedičního sboru, chránícího mezinárodní čtvrť v Šanghaji, a později sloužil u VO-8M v San Diegu. Krátce po převzetí námořní pěchotou byly všechny stroje přejmenovány na pozorovací OC-1, a společně s navazující variantou, F8C-3 neboli OC-2, nasazeny u již jmenovaných jednotek a u VO-7M v Nikaragui. Poslední OC-1, A7947, byl vyřazen v dubnu 1935. Druhý z prototypů, A7672, prošel podobnou službou jako A7671, a v říjnu 1930 byl přestavěn na prototyp XOC-3. V této podobě na něm byla testována instalace motoru Chieftain, s trupem zaobleným po vzoru armádního XO-16. Jako XOC-3 sloužil až do svého vyřazení v dubnu 1932.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84534#427729Verze : 0
    MOD