Curtiss F8C-4 Helldiver

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 414 příspěvků vloženo, 1804 editováno a 494 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss F8C-4 Helldiver

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss F8C-4 Helldiver Curtiss F8C-4 Helldiver
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss F8C-4 Helldiver
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1929-DD.MM.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1929-DD.MM.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    26 (A8314, A8421/8445)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.04.1929 XF8C-4
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1140 kg 2513 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1713 kg 3776 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1922 kg 4238 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.75 m 32ft
    Délka:
    Length:
    7.92 m 25ft 11,88in
    Výška:
    Height:
    3.10 m 10ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    28.61 m2 308 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1340-88 o výkonu 336 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Pratt & Whitney R-1340-88, power 450 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    515 l 136 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    220.5 km/h v 0 m 137 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    186.7 km/h v 1829 m 116 mph in 6000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.2 m/s 1030 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6 min do 1524 m 6 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6035 m 19800 ft
    Dolet:
    Range:
    727.4 km 452 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,62mm kulomet Browning v horním křídle
    2x dvojitý 7,62mm kulomet Lewis na oběžném kruhu Scarff

    227 kg bomb
    2x fixed .30 Browning machine gun in the upper wing
    1x twin .30 Lewis machine gun on Scarff ring

    500 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M.: US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0
    Bowers, P. M.: Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8
    Jones, LLoyd S.: U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/f8c.html



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84535#310794Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V dubnu 1929 byl námořnictvu předán druhý prototyp Helldiveru, označený XF8C-4. Od předchozího XF8C-2 se z vnějšku odlišoval hlavně nahrazením ostruhy kolečkem s olejopneumatickým odpružením. Brzy poté byl následován pětadvaceti sériovými stroji, které v průběhu roku 1930 nastoupily do služby u stíhací letky VF-1B na letadlové lodi USS Saratoga. Letové vlastnosti a odolná konstrukce původně piloty nadchly natolik, že přehlíželi nedostatky konstrukce, které se ale brzy projevily. Hlavním problémem byl výrazný pokles ve výkonech mezi prototypy a plně vybavenými sériovými stroji, které nedokázaly držet krok se svými jednomístnými protějšky a při letech ve smíšené formaci, kterou vyžadovala taktika se jim jednomístné stroje musely přizpůsobovat. Problémy činily také přehřívající se motory, nedostatečný dolet a potah ocasních ploch, který se při střemhlavém letu trhal. Nehodily se tak k hlavnímu úkolu, pro který byly objednány, a již v lednu 1932, tedy po roce provozu, byly přesunuty k námořní letecké rezervě v Long Beach, kde vydržely až do poloviny 30. let. Další stroje, mezitím objednané jako upravené F8C-5, byly dokončeny bez přistávacích háků a přiděleny námořní pěchotě. Pověst VF-1B ale zatím dosáhla Hollywoodu, a letka a její Helldivery si zahrála ve filmu, příznačně nazvaném Hell Divers, jehož hlavní hvězdou byl Clark Gable.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84535#428490Verze : 0
    MOD