13. Železničný pluk nº 13

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 496 příspěvků vloženo, 1165 editováno a 490 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

13. Železničný pluk nº 13

Regimiento de Ferrocarriles nº 13

    Avatar
    RFC-13 (Železničný pluk nº 13) organicky podlieha veleniu ženistov (MING) a je zaradený pod velenie ženistov manévrovacích síl, a poskytuje bojovú podporu všetkým jednotkým pri ich misiách spojených s železnicou atransporte po nej, osob, materiálu, vozidiel.


    Pluk aktivuje, využíva a udržiava terminály, železničné cesty a materiál ktorý má pod správou pozemná armáda. Udržiava a konštruuje železničnú infraštruktúru, podľa potreby národnej obrany.


    Koordinuje železničné spoločnosti pri transporte vojenského materálu a dohliada na tento až do miesta určenia prepravy. Dohliada na nakladacie a vykladacie jednotky na staniciach a termináloch, ako aj doprevádza transporty. Informuje o transportoch a kapacitách transportu velenie.


    Vykonáva správu a údržbu železničného materiálu pod správou armády.
    V jednotke personál neustále rotuje, aby si upevňoval zručnosti, a profesionalitu ktoré sú potrebné pre interdisciplinárne posobenie jednotky.


    Vedenie lokomotív, železničných strojov, doprovod transportov, vodiči a operátori ťažkej techniky, vozidiel odťahových, staničný personál sú práce najcharakteristickejšie ktoré vykonáva personál tohto pluku.


    Krátko z histórie:


    Na základe Kráľovského rozkazu zo dňa 3.10.1872 sa vytvárajú železničné roty, pre 2 ženijné pluky ktoré existujú dodnes.
    Roku 1884 je vytvorený špecificky Prapor železníc, ktorý integruje jednu rotu ciest a stavieb, jednu rotu využitia s úlohou konštuovať, opravovať a využívať železničné cesty ktoré sú potrebné pre armádu.
    V 1912 Kráľovským dekrétom z 4.10 sa vytvára prvý Pluk železničiarov, ktorý je tvorený 8 rotami záložnými a 8 rotami aktívnymi. V 1918 je vytvorený druhý.
    Roku 1.936 sú rozpustené a vytvára sa Vojenský železničný servis. Objavujú sa v Skupine plukov železničných zákopníkov a v Zoskupení praporov mobilizácie a železničných praktík. V 1.963 zoskupenia menia označenia na prapory.
    Fúzia Pluku železničných zákopníkov nº 13 a praporu mobilizácie a železničných praktík nº 14 sa udialo roku 1994 a bol vytvorený Pluk železničiarov nº 13, ktorý zostáva v Mobiliziačných obranných silách.
    1997 adoptuje novú organizáciu a štruktúruje sa na Prapor železničný a Prapor zákopníkov.
    Od 26.10.98 sa Pluk železničiarov nº 13 umiestňuje na základňu Cuatro Vientos ( Madrid) a zástavu dostáva od podniku RENFE (železnice) 25.12.1998 a zástavu mu predáva Infanta de Espana Dna. Cristina de Borbón y Grecia.
    V roku 2000 sa udialy rozne procesy organických zmien pri ktorých bol desaktivovaný prapor zákopníkov.
    2001 na základe aplikácie N.G. 02/2001 je pluk premiestnený do Zaragoza, na základňu “San Gregorio″ situovanú pri vstupe do tábora manévrov a strelieb.
    V auguste 2002 je pluk integrovaný do manévrovacích síl s organickou podriadenesťou veleniu ženistov pozemnej armády a je umiestnený na základňu “General Bahamonde ", v Zaragoza.
    Roku 2003", sa podriaďuje pluk z velenia regionálneho Pyrenei na velenie ženistov.


    Železničný pluk nº 13 je zložené z velenia pluku železničných ženistov a železničného praporu.
    Velenie pluku ženistov disponuje jednotkou podpory velenia a veliteľskou rotou.
    Prapor železničiarov sa skladá z velenia, jednotky podpory velenia, roty využitia (Explotación (dve sekcie mobilného využitia a jedna sekcia trakcie)) a jednou rotou podpory (Apoyo) (jedna sekcia konštrukcii, jedna ťažkých strojov, jedna sekcia mostou a jedna ťažkých tovarov). Viď obr.


    Pluk sídli na základni "General Bahamonde" v Zaragoza (Aragon) a je podriadený veleniu ženistov.


    zdroj: www.ejercito.mde.es

    Štít jednotky
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84542#310824Verze : 0
    MOD