Curtiss XS3C-1 Helldiver

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 375 příspěvků vloženo, 1527 editováno a 368 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XS3C-1 Helldiver

Curtiss XF10C-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XS3C-1 Helldiver Curtiss XS3C-1 Helldiver
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XS3C-1 Helldiver
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931 Curtiss Enginneering Corp., Garden City, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    715 kg 1577 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2241 kg 4941 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.75 m 32ft
    Délka:
    Length:
    8.02 m 26ft 3,88in
    Výška:
    Height:
    3.1 m 10ft 2in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    28.61 m2 308 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-1820E Cyclone o výkonu 462 kW Pratt & Whitney R-1820E Cyclone, power 650 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    289.7 km/h v ? m 180 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    225.3 km/h v ? m 140 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    8.1 m/s 1600 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5700 m 18700 ft
    Dolet:
    Range:
    965.6 km 600 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    ? ?
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Jones, LLoyd S. U.S. Naval Fighters 1922 to 1980s, Aero Publishers, Fallbrook 1977, ISBN 0-81689-254-7.
    Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/f10c.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84545#310828Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stroj XF8C-8 A8847 byl v průběhu roku 1931 vrácen do továrny kvůli dalším testům, ale byl poškozen při nehodě. Curtiss ho proto rovnou výrazně přestavěl, v podstatě postavil nový stroj s překonstruovanými ocasními plochami, samonosným podvozkem a motorem R-1820E Cyclone, který dostal stejné s/n. Původně byl plánován jako stíhač s označením XF10C-1, námořnictvo ale mezitím ztratilo o dvoumístné stíhače zájem, takže byl ještě před prvním vzletem přeznačen na průzkumný XS3C-1. Ani tak ale nebyl úspěšný, a navíc byl zničen v únoru 1932 při havárii.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84545#430697Verze : 0
    MOD