Curtiss BFC-2 Goshawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 532 příspěvků vloženo, 2195 editováno a 459 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss BFC-2 Goshawk

Curtiss F11C-2 Goshawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss BFC-2 Goshawk Curtiss BFC-2 Goshawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss BFC-2 Goshawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.1933 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1932-DD.MM.1933
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    29 (9213 (XF11C-2), 9265-9268, 9270-9282, 9331-9340)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.05.1932
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1378 kg 3037 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1874 kg 4132 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2104 kg 4638 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.6 m 31ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.62 m 25ft
    Výška:
    Height:
    3.23 m 10ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24.34 m2 262 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    79.1 kg/m2 16.2 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-78 o výkonu 522 kW
    dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
    Wright R-1820-78, power 700 hp
    two-blade Hamilton Standard variable-pitch propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    356 l
    197 l přídavná nádrž
    94 US gal
    52 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    329.9 km/h v 2438 m 205 mph in 8000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    241.4 km/h v ? m 150 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11.7 m/s 2300 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2,6 min do 1524 m 2,6 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7407 m 24300 ft
    Dolet:
    Range:
    901.2 km 560 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet Browning


    1x 227 kg bomba nebo
    4x 51kg bomba
    2x .30 Browning machine gun


    1x 500 lb bomb or
    4x 112 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
    Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
    Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    http://www.aero-web.org/specs/curtiss/bfc-2.htm
    www.aviastar.org


    Restaurovaný stroj v National Museum of Naval Aviation, Pensacola.

    Nákres původní podoby s nízkým hřbetem
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84559#310876Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Druhým prototypem F11C byl ve skutečnosti stroj postavený jako první. Šlo o demonstrátor exportní stíhačky, pojmenované Hawk II, který poprvé vzlétl v květnu 1932 a který představoval pokus o modernizaci osvědčené konstrukce, jejíž první varianta (XPW-8B) vznikla již v roce 1924. Na rozdíl od XF11C-1 šlo z velké části jen o P-6E s hvězdicovým motorem, v tomto případě osvědčeným Wright R-1820, zakrytým prstencem Townend. Konstrukce křídel byla opět dřevěná, a ocasní plochy a křidélka byla opět potažena plátnem. Také ocasní kolečko bylo umístěno více vepředu, jako u P-6E, a podvozek používal menší kola s balonovými pneumatikami, měl ale delší nohy než XF11C-1. Výzbroj představovaly obvyklé dva kulomety, a pod křídly nesl závěsníky pro čtyři bomby. Kromě toho, snad až dodatečně, dostal mezi podvozkové nohy výklopnou vidlici schopnou nést 227kg pumu, a případně mohl nést přídavnou nádrž stejného typu, jakou používaly F6C.

    Již v dubnu byl podepsán kontrakt s námořnictvem, které tento stroj koupilo a zároveň objednalo již zmíněný "první" prototyp XF11C-1 s kovovou kostrou křídla atd. XF11C-2, BuNo 9213, brzy přišel přední kryt motorové skříně, a také dostal nové ocasní kolečko po vzoru druhého stroje, umístěné až pod směrovkou. Vznikla pro něj také nová přídavná nádrž vřetenovitého tvaru. Na rozdíl od XF11C-1 netrpěl žádnými většími problémy, spolehlivý a výkonnější motor také znamenal lepší výkony než u druhého prototypu, a zároveň si XF11C-2 zachoval oblíbené vlastnosti předchozích variant Hawku, hlavně snadné a citlivé ovládání. Samotný 9213 byl zničen při havárii již v srpnu 1932, ještě před dokončením XF11C-1, v říjnu stejného roku ale bylo objednáno 28 sériových strojů s označením F11C-2. Ty z velké části odpovídaly závěrečné podobě prototypu, měly ale širší krycí prstenec motoru a velká podvozková kola, stejná jako XF11C-1.


    První stroje byly dokončeny v únoru 1933, a během měsíce byly převzaty uživatelem, letkou VF-1B Top Hats na USS Saratoga, kde doplnily Boeingy F4B-3. Na počátku roku 1934 byly všechny stroje upraveny pomocí sad dodaných továrnou, dostaly mírně vyšší hřbety, které skrývaly záchranný člun, a částečné překryty kabiny. Ve stejné době byly stroje i letka samotná zachyceny jednou z vln přejmenovávání, podnícenou změnou taktiky námořnictva, které začalo preferovat použití svých stíhačů jako lehkých bombardérů. V březnu 1934 proto byly F11C-2 přejmenovány na stíhací-bombardovací BFC-2, a také letka změnila označení z VF-1B na VB-2B (koncovka B v tomto případě znamenala příslušnost k pacifické Battle Force, na rozdíl od S čili Scouting Force, umístěné původně v Atlantiku). V červenci 1937 pak proběhla další vlna, když námořnictvo rozhodlo, že všechny letky ponesou jako součást svého označení trupové číslo lodi, na jejíž palubě jsou. Z VB-2B, stále na palubě USS Saratoga (CV-3) se tak stala VB-3 a z VF-6B se na stejné lodi stala VF-3. Změnilo se také zbarvení ocasních ploch, místo rudé barvy, vyhrazené čistě pro VF-1B/VB-2B, nyní její stroje nesly ocasy bílé, společné pro všechny letky na palubě Saratogy. Nedlouho poté začala letka dostávat nové Voughty SB2U-1, a část strojů se na počátku roku 1938 přesunula k letce VB-6, určené pro novou letadlovou loď USS Enterprise a používající hlavně podobně staré Boeingy F4B-4. Velká část z nich byla ale velice brzy vyřazena, a v prosinci 1938 byly všechny zbývající BFC-2 definitivně uzemněny.

    Prototyp XF11C-2, s původním krytem motoru a původním ocasním kolečkem.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84559#430762Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    BFC-2 2-B-18 letky VB-2B, cca 1934. Podle dobových zvyklostí jsou všechny plátěné plochy natřeny stříbrnou barvou, všechny plechové plochy světle šedou, a vršek horního křídla žlutooranžovou, stejně jako spodní polovina motorového prstence. Ocasní plochy jsou v barvě letky, tedy červené. Nad horním křídlem je umístěn fotokulomet.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84559#430764Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Curtiss F11C-2 Goshawk BuNo 9268 z výzbroje squadrony VF-1B letectva amerického námořnictva v podobě z let 1933/34. Letoun nese hliníkový nátěr , pouze horní plocha horního křídla kryje žlutí, ocasní plochy jsou červené, což značilo příslušnost k letadlové lodi USS Saratoga. Cylindr na boku trupu je znakem jednotky VF-1B nazývané High Hat Squadron. Černé kódové označení na bocích trupu obsahuje číslo squadrony (1), její určení (F), a pozici letounu v útvaru (3). Stroj sloužil jako číslo tři v prvním roji squadrony, na kapotě motoru však neměl aplikovanou bravu své sekce (červenou).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84559#530789Verze : 0
    MOD