Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 457 příspěvků vloženo, 1190 editováno a 443 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XF9C-2 Sparrowhawk
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.11.1931 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.11.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1931
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    jiné other
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    jiné other
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    883 kg 1946 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1182 kg 2605 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7.77 m 25ft 6in
    Délka:
    Length:
    5.92 m 19ft 5in
    Výška:
    Height:
    2.21 m 7ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16.05 m2 172.8 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright R-975E-3 Whirlwind o výkonu 327 kW
    dvoulistá kovová vrtule
    Wright R-975E-3 Whirlwind, power 438 hp
    two-blade metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    292.1 km/h v ? m 181.5 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    225.3 km/h v ? m 140 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10.9 m/s 2150 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6888 m 22600 ft
    Dolet:
    Range:
    461.9 km 287 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm kulomet Browning 2x .30 Browning machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
    Bowers, P. M. Curtiss Navy Hawks, Aircraft in Profile No.116. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
    Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
    http://www.aerofiles.com/_curt.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/f9c.html


    XF9C-2 ještě jako civilní stroj. Trup, podvozek a vzpěry jsou modré (Command Blue nebo Admiral Blue), křídla stříbrná až na vršek horního křídla, který je společně s vrškem VOP žlutý.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84565#310907Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Během zkoušek XF9C-1 námořnictvem postavil Curtiss na vlastní náklady druhý prototyp. Stavba začala ještě v Garden City, ale Curtiss-Wright byl depresí donucen tuto pobočku, dosud používanou pro stavbu a testy prototypů, uzavřít. Stavba se proto přesunula do nedávno postavené továrny v Buffalu na Kenmore Avenue, před sloučením s Wrightem určené pro výrobu motorů. Stroj, neoficiálně pojmenovaný XF9C-2, se od předchozího dost lišil. Hlavním rozdílem bylo umístění horního křídla výš, aby se zlepšilo pilotovo zorné pole při přistávání, byla zvětšena směrovka, a kvůli výhledu byl také posunut níž motor. Dostal také nový samonosný podvozek, podobný jako u XF6C-6, později nahrazený jiným, s pevnými nohami, tlumiči zabudovanými do kapot kol a vyztužený dráty. Použití Sparrowhawku jako palubního stíhače již sice bylo zamítnuto, stejně ale dostal i záchytný hák pro případ přistání na letadlové lodi.

    Námořnictvo jej testovalo na konci roku 1931 v Anacostii, a na základě toho objednalo šest sériových strojů. V listopadu 1932 námořnictvo koupilo i XF9C-2, který poté dostal přiděleno BuNo 9364. Byl poté upraven na standard sériových F9C-2, což znamenalo hlavně novou směrovku a podvozek, a používán jako záložní stroj na USS Akron a poté na USS Macon. Když byl Macon s většinou Sparrowhawků v lednu 1935 ztracen po poškození bouří, XF9C-2 nebyl na palubě. Byl poté zbaven záchytného háku nad křídlem a sloužil jako pomocný, dokud nebyl poškozen v listopadu následujícího roku při nouzovém přistání a rozebrán na náhradní díly.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84565#429357Verze : 0
    MOD