Název: Name: | PZL P.24/II | PZL P.24/II |
Originální název: Original Name: | PZL P.24/II SUPER | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1934 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1262 kg | 2782 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1724 kg | 3801 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1774 kg | 3911 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,570 m | 34ft 8,13in |
Délka: Length: | 7,740 m | 25ft 4,72in |
Výška: Height: | 2,700 m | 8ft 10,29in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,90 m2 | 192.67 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 96,30 kg/m2 | 19.72 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnôme-Rhône 14Kfs o vzletovém výkonu 634 kW, maximální výkon 693,5 kW v h= 4 530 m, nominální výkon 671 kW v h= 3 770 m. Vrtule trojlistá kovová Gnôme-Rhône s pevným úhlem náběhu o průměru 2 600 mm | Gnôme-Rhône 14Kfs, fourten-cylinder air-cooled double row radial engines, rated 850 hp for take-off, maximum power output 930 hp at 14,862 ft, nominal power 900 hp at 12,370 ft, driving Gnôme-Rhône three-blade fixed-pitch metal propeller of the diameter 8ft 6,36in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 336 l | 74 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 416 km/h v 4500 m | 258.5 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v ? m | 155.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,5 m/s | 2263.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Oerlikon FF ráže 20 mm v gondolkách pod křídlem (po 45 nábojích) 2x pevný kulomet Vickers E ráže 7,92 mm před pilotem (synchronizované) Pumový náklad: 4x 10 – 12,5 kg | Two 0.79 inch Oerlikon FF cannon fixed forward-firing in underwing gondolas, 45 rpg and two 0.311 inch Vickers E machine-gun fixed forward-firing in the forward fuselage. Bomb load: four 22 or 27.5 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | V březnu 1934 létal druhý prototyp s motorem Gnôme-Rhône 14Kds a dvoulistou dřevěnou vrtulí Szomański s pevným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm, později byla tato vrtule nahrazena francouskou dvoulistou Chauviére. V červnu 1934 byl již instalován výkonnější motor Gnôme-Rhône 14Kfs s trojlistou vrtulí. Motor Gnôme-Rhône 14Kfs měl nejdříve sběrný výfukový kolektor, ale ještě v tomto měsíci jsou na fotografiích vidět individuální výfukové roury. V létě 1934 byla instalována střelecká výzbroj. | The second P.24/II prototype, named the "Super P.24". |
Zdroje: Sources: | Andrzej Glass, PZL P.24, Wydawnictwo Militaria,. Warszawa, rok 1994, ISBN 83-86209-13-5 The P.Z.L. P-24, Profile Publications No. 170, Profile Publications Ltd. Leatherhead, Surrey L+K 22/1972, Letadla 1939-45 www.century-of-flight.net http://www.aviastar.org/air/poland/pzl_p-24.php http://www.airwar.ru/enc/fww2/p24.html archiv autora |